Dünyanın en büyük lüks araç üreticisi BMW, elektrikli modellerine yaptığı harcamayı telafi etmek amacıyla, daha fazla müşteriye ulaşmak için ekonomik bir yol arıyor.
BMW yeni i alt markası için çevrimiçi (online) bir platform kuracak.
BMW’nin yeni alt markası için geliştirdiği strateji, yıllar süren araştırma ve geliştirmeden sonra bayiliklerde yerini alan düşük emisyonlu araçların çok yavaş satması karşısında, otomobil yapımcılarının karşı karşıya kaldığı zorlukları yansıtıyor.
Almanya'nın Bergisch Gladbach kentindeki Uygulamalı Bilimler Üniversitesi'nin Otomotiv Yönetimi Merkezi'nin müdürü Stefan Bratzel, "BMW'nin i markasını bu kadar ön plana çıkarma politikası kayda değer riskler taşıyor," dedi. "Beklendiği kadar hızlı başarıya ulaşmazsa imaj kaybı yaşanması riski var, bir de maliyet riski var ki bu ancak çok sayıda teslimatla ortadan kaldırılabilir."
Londra merkezli araştırma şirketi IHS Global Insight'ta çalışan otomotiv analiz uzmanı Ian Fletcher, "İnternet platformunun yaygınlaşması biraz zaman alabilir, zira birçok müşteri hâlâ araca bakmak ve onu sürmek için bir yere gitmek istiyor" dedi.
Fletcher ayrıca, "Yeni teknolojilerde İnternet üzerinden otomobil satın almaya daha da fazla kuşkuyla bakılabilir, çünkü birçok durumda aracın işlediğine ve destek gördüğüne dair müşterilerin güvenini kazanmanız gerekir" diye ekledi.
Bu strateji BMW'nin harcamaları azaltmasını sağlayabilir: Almanya'daki Duisburg-Essen Üniversitesi'nin Otomotiv Araştırmaları Merkezi'nde çalışan Ferdinand Dudenhoeffer, İnternet satışlarının bir bayi üzerinden dağıtım yapmaya göre yarıdan az maliyet gerektirdiğini söyledi.
Bu sayede çevrimiçi otomobil fiyatları galeri fiyatlarına göre yüzde 5 ila 7 daha az olabiliyor. Yine de, BMW Satış Şefi Ian Robertson Londra'da alt markanın galerisinde yapılan bir basın toplantısında, "BMW standart bayilikleri müşterilerle kurduğu iletişimin omurgası olarak görüyor" dedi