Toyota ile BMW ortaklaşa bir spor otomobil platformu, lityum-iyon piller ve yeni hafif malzemeler geliştirmeyi planlıyor.Otomobil üreticileri aynı zamanda 2020'ye kadar araçları için yakıt hücresi sistemi geliştirmek için de işbirliği yapmayı planlıyor.
İki şirket ilk olarak 2011'de açıklanan işbirliği planlarını ayrıntıları ile duyurdu.
En yeni adım dört alana odaklanıyor:• Yıl sonuna kadar paylaşımlı bir spor araç platformunun ele alınması
• 2020'ye kadar bir hidrojen yakıt hücre sisteminin ortaklaşa geliştirilmesi
• Hafif malzeme teknolojisi geliştirme konusunda işbirliği
• Yeni nesil lityum tabanlı pillerle ilgili araştırma
Şirketler orta boyutlu bir spor otomobil için, ortak bir platform konsepti tanımlamak üzere, bir fizibilite çalışması yürütecek. Amaç çalışmayı 2013'ün sonuna kadar tamamlamak.
Toyota ile BMW ayrıca şu anda hibrit ve elektrikli araçlarda kullanılan lityum-iyon bataryalara göre daha yüksek enerji yoğunluğuna sahip yeni nesil piller geliştirmek için de işbirliğine gidecek. Şirketler araştıracakları yeni kategorinin lityum-hava pilleri olduğunu söylediler.
Takviye edilmiş kompozitler de dâhil olmak üzere hafif malzemelerin daha kapsamlı olarak kullanılması anlaşmanın bir diğer ortak amacı.
BMW ve Toyota muhtemelen karbon fiber malzemeleri de içerecek hafif malzeme teknolojilerini hem ortak spor platformlarında, hem de kendi otomobillerinde kullanmayı amaçlıyor.
Hidrojen yakıt hücresi konusundaki işbirliği; yakıt hücresi yığını, hidrojen deposu, motor ve pil geliştirmeye odaklanacak. Şirketler aynı zamanda hidrojen yakıtlı araçların piyasaya sürülmesini daha iyi destekleyecek şekilde, altyapıyı hazırlama konusunda da ortak bir çalışma yürütecekler.
1990'ların sonunda Prius hibridin geliştirilmesine öncülük eden Toyota Başkan Yardımcısı Takeshi Uchiyamada, "FCV'lerin (yakıt hücreli araçlar) daha yaygın olarak kullanılmaları için daha ucuz olmaları gerekiyor. Bu da geliştirmeye çok zaman ve para ayrılmasını gerektirir," dedi.
Uchiyamada Japonya'nın Nagoya şehrinde BMW ile birlikte düzenlenen basın toplantısında, "İki şirketin vizyonlarını bir araya getirerek FCV'lerin çok daha çabuk popülerleşmesini sağlamayı amaçlıyoruz" dedi.
Toyota 2020 civarı ortaklaşa geliştirilen teknolojiyi kullanan yeni bir yakıt hücreli araç piyasaya sürmeyi amaçladığını söylerken, BMW henüz bir satış tarihi belirlenmediğini söyledi. Toyota 2015 civarı yakıt hücreli bir sedanı satışa sunmayı hedefliyor.
İki şirket sermaye ortaklığını planlamadıklarını vurguladılar.
''İLERLEME KAYDEDİYORUZ''
Toyota ile BMW ilk olarak Aralık 2011'de işbirliği yapmaya niyetli olduklarını açıklamışlardı. İki şirket geçen Haziran'da, dört işbirliği alanını genel olarak belirten bir mutabakat bildirisi imzalamışlardı. Toyota Başkanı Akio Toyoda yaptığı açıklamada şöyle dedi; "İlerleme kaydediyoruz. Şimdi emeklerimizin meyvelerini alacağımız safhaya giriyoruz."
DİZEL ANLAŞMASI
Anlaşma ayrıca BMW'nin Toyota'ya dizel motorlar tedarik etmesine yönelik daha önceki bir anlaşmayı da genişletiyor.
BMW Toyota'ya, Japon şirketinin 2014'ten itibaren Avrupa'da satacağı modeller için 1,6 ve 2,0 litrelik motorlar tedarik edeceğini söyledi.
Bu işbirliği Toyota'nın Avrupa'daki dizel motorlu araç yelpazesini genişletmesine imkan tanıyor.
BMW de bu ortaklıkla dünyanın en büyük hibrit araç üreticisiyle birlik olma yolunda bir adım atıyor. Şirket bu yolla BMW'yi geçerek dünyanın en çok satan lüks markası olmayı amaçlayan Volkswagen Grubu'na ait Audi'yi savuşturmayı amaçlıyor.
BMW bu yıl içinde yeni "i" alt markası altında ilk elektrikli otomobili olan i3 şehir otomobilini piyasaya sürmeyi planlıyor. Bu modeli 2014'te lüks i8 şarj edilebilir hibrit takip edecek.