Alman üretici aracının tasarımdan memnun olacak ki sadece küçük eklemeler yapmayı tercih etmiş: Daha büyük hava girişleri barındıran tamponlar, yeni farlar, stoplar ve ön taraftaki kanatçıklar elden geçirilen öğeler.
Kabin içindeyse yeni döşemeler, iDrive’ın son versiyonu ve içerisinde park asistanı gibi donanımlar bulunduran daha geniş bir opsiyon listesi gibi değişiklikler söz konusu. Yeni X5’teki en büyük değişikliklerin motorlarda olduğunu görüyoruz.
BMW, özellikle yakıt tüketimi ve emisyon değerleri üzerinde hatırı sayılacak ilerlemeler kaydetmiş. X5’te 3 adet yeni motora yer verilmiş: xDrive30d, xDrive40d ve xDrive50i. Bunların dışında xDrive35i seçeneği de mevcut. xDrive30d’de kullanılan 3.0 lt’lik dizel 245 HP ile eskisine oranla 10 HP daha fazla güç üretiyor.
Aracın 0-100 km/s hızlanması 7.6 saniyeyken, ortalama yakıt tüketimi 7.4 lt/100 km. xDrive40d ise, CO2 emisyonu konusunda yerini aldığı xDrive35d’ye göre yüzde 10 gelişim (198 g/km) sağlarken yakıt tüketim değeri 7.5 lt/100 km. xDrive50i benzinli seçenekte çift turbo beslemeli, 4.4 lt’lik, 408 HP gücünde bir V8 kullanılıyor.
Yerini aldığı xDrive48i’nin atmosferik V8’ine göre 53 HP fazla güç üreten V8’in 0-100 km/s hızlanması sadece 5.5 saniye. Tüm motorlar 8 kademeli otomatik şanzıman seçeneğiyle alınabiliyor.
EKOTRENT