Çetinel, “Tahir Büyükkörükçü Anadolu İmam Hatip Lisesi; çalışmanın, emeğin ödüllendirildiği, geri kalanın, zayıf olanın da elinden tutulduğu, yok sayılmadığı bir okuldur” diyor...
Halit Sinan Işıcık: Kısaca kendinizden bahseder misiniz?
Hasan Çetinel: 1971 Konya doğumluyum. Mezuniyetlerim arasında en kayda değeri belki de; 1990 tarihli, Konya İmam Hatip Lisesi mezuniyetimdir. 1996 yılında Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesinden mezun oldum. Aynı fakültede Arap Dili ve Belağatında yüksek lisans yaptım. Hali hazırda Din Eğitimi alanında doktora programına devam etmekteyim.
Gaziantep, Mardin, Niğde gibi Anadolu illerinde değişik okul modellerinde çalıştıktan sonra, Konya’ya döndüm. Meram Ticaret Meslek Lisesinde 5 yıl, Konevi İşitme Engelliler Ortaokulunda 1 yıl müdür yardımcılığı görevi yürüttüm. Son olarak Necip Fazıl Kısakürek İmam Hatip Ortaokulu Müdürlüğü görevini ifa ederken, Ağustos 2014’te Tahir Büyükkörükçü Anadolu İmam Hatip Lisesi Müdürlük görevi tarafıma verildi.
Halit Sinan Işıcık: Okulun kuruluş aşamaları hakkında bilgi verir misiniz?
Hasan Çetinel: Tahir Büyükkörükçü Anadolu İmam Hatip Lisesi; Milli Eğitim Bakanlığımızın 30 Haziran 2014 tarihli onayıyla, proje özellikli bir erkek İmam Hatip Lisesi olarak kurulmuştur.Okulumuza sadece erkek öğrenci kabul edilmektedir.
Okulumuzun ana binası ve kapalı spor salonu Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Meram Belediyesi arasında imzalan protokol sonrası, Meram belediyesi tarafından inşa edilmiştir. 2014/2015 eğitim öğretim yılının başladığı 15 Eylül 2014 tarihinde; rahmetli hocamız Tahir Büyükkörükçü’nün oğlu Abdurrahman Büyükkörükçü hocamızın duası ile “Bismillah” deyip eğitim öğretime başladık. 9 Şubat 2015 tarihinde de Meram Belediyesinin tertip ettiği ve birbirinden kıymetli misafirlerimizin eşlik ettiği bir törenleresmi açılışımızı gerçekleştirdik.
Halit Sinan Işıcık: Okulunuzun proje özellikli okul olması ne anlama geliyor? Size ne tür avantajlar sağlıyor?
Hasan Çetinel: Kanaatimce en önemli kazanımı; personelimizi yani idareci ve öğretmenlerimizi liyakat esasına dayalı olarak kendimizin seçiyor oluşu. Biz okulumuzda öncelikli olarak, öğretmenlik mesleğini hala büyük bir zevk ve iştiyakla gerçekleştiren, kendisini sürekli yenileyen, öğrencisine zaman ve emek harcamaktan usanmayan yapıda öğretmenlerle çalışmak arzusundayız. Tercihlerimizi de bu yönde kullanıyoruz.
Proje özellikli bir okul oluşumuz nedeniyledir ki; okulumuzda Arapça hazırlık sınıfı mevcuttur. Okulumuzun eğitim süresi hazırlık + 4 yıl olmak üzere toplamda 5 yıldır.
Halit Sinan Işıcık: Bu noktada; “Arapça hazırlık sınıfında öğrencileri ne bekliyor?” diye sorabiliriz. Tahir Büyükkörükçü Anadolu İmam Hatip Lisesinin Arapça öğretimi yaklaşımı nasıldır?
Hasan Çetinel: Din Öğretimi Genel Müdürlüğüne bağlı proje özellikli benzer okulların idarecileri ile bir araya geldiğimizde, iki önemli ilke karar almıştık. Birincisi; dersleri mümkün mertebe Arapça işlemek, ikinci olarak ise Arapça konuşulduğu yerde öğrenilir ilkesine dayalı olarak, başarılı öğrencileri Arapça konuşulan bir ülkede eğitime almak.
Bugün şunu rahatlıkla söyleyebiliriz ki; ilk yılımız olmasına rağmen biz her iki ilke kararı da uyguladık. Necmeddin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi ile imzalanan protokol ile haftalık 20 saat olan Arapça Dersinin yarıdan fazlasına 3 Mısır uyruklu bir de Suriye uyruklu 4 Arap hoca girmiştir. Öğrencilerimiz öğrendikleri Arapça ifade ve kalıpları bizzat Araplarla konuşarak tecrübe etmişlerdir.
Her iki dönemde ara ve ana sınav olarak 24 adet Arapça sınavı yapılmış, bu değerlendirme süreçleri sonucunda 15 öğrencimiz, 45 gün süreyle Sudan’ın başkenti Hartum’ da Open Üniversitesi Yabancılara Dil Öğretimi Enstitüsünde Arapça öğrenimine alınmışlardır. Öğrencilerimiz enstitüde günlük 6 saat Arapça dersi almanın yanı sıra, çarşı pazar gezmek, yerel düğünlere katılmak, cami, müze vb tarihi mekanları ziyaret etmek gibi kültürel etkinliklerle Arapça pratiklerini geliştirme imkanı buldular. İnşallah Rabbim imkan sunar ve gereken desteği bulursak, bu yurt dışı Arapça öğretim programını, önümüzdeki yıl çok daha fazla öğrenci ile gerçekleştirmek arzusundayız.
Halit Sinan Işıcık: Okulunuzu düşünen öğrencilere, okulunuzu niçin tercih etmeliler noktasında neler söylemek istersiniz?
Hasan Çetinel: Günümüzde okul modelleri arasında rekabetin ulaştığı boyutlar ortadadır. Bu yıl dershanelerin kapanması ile birlikte birçok köklü dershane “Temel Lise” adı altında ortaöğretim hizmeti vermeye hazırlanıyor. Başarıları ile yıllarca adlarından söz ettirmiş birçok Fen Lisesi ve Anadolu Lisesinden cazip teklifler sunularak buralara öğrenci kaydediliyor ve bu güzide devlet okullarının içi boşaltılmaya çalışılıyor. Özel öğretim kurumları ile devlet okulları arasındaki bu rekabette; oluşturmak istediğimiz üst kalite öğrenme ortamları, insan merkezli eğitim öğretim anlayışımız ve ürettiğimiz projelerle biz de varız demek istiyoruz. Bahsi geçen rekabeti ve bizim bu rekabetteki yerimizi bir tarafa koyarak söylüyorum: Öncelikle biz bir İmam Hatip Lisesiyiz. İmam Hatip Liseleri, katsayı engeliyle önü kesilmeye çalışıldığı zamanlarda dahi; çocuğunun hem dünyasını hem de ahretini dert edinen, bu anlamda onu iki kanat sahibi kılmak isteyen inançlı kesimlerin birinci adresi olmuştur.
Bu yönüyle okul olarak bizlerin birinci önceliği de; İmam Hatip Liselerinin kuruluş vizyonuna uygun bir eğitim öğretim anlayışı sergilemektir. Ancak önce de ifadeye çalıştığım gibi Meram Tahir Büyükkörükçü Anadolu İmam Hatip Lisesi, Arapça hazırlık sınıfı ile bir dili konuşma düzeyinde öğretmeyi, kendi vizyonuna uygun idareci ve alanında uzman öğretmenleri seçerek sayısal ve eşit ağırlık gibi alanlarda da adından söz ettirmeyi hedefleyen bir okuldur. Bu amaçladır ki, henüz ilk yılımızda okulumuzun Fizik ve Kimya laboratuarlarını, 30+1 bilgisayarlı Bilişim laboratuarını hazır ettik. Ayrıca kültürel faaliyetlerde kullanmak amacıyla 250 koltuklu bir konferans salonunu okulumuza kazandırdık. Salon sporlarında kullanılmak üzere, Meram Belediyesinin yaptırmış olduğu spor salonumuzda öğrencilerimizin kullanımına açılmıştır.
Tahir Büyükkörükçü Anadolu İmam Hatip Lisesi eğitim kadrosu olarak, öğrencimizin kişilik ve akademik gelişimi için elimizden gelen her fedakârlığı yapmaya çalıştık, çalışıyoruz. Öğrencilerimizin yaz tatillerini dahi en etkili biçimde geçirmelerine yardımcı olmaya çalışıyoruz. Şu anda; 21 öğrencimiz Timav binasında iki öğretmenimiz tarafından yetiştirme kursuna alındılar. 25 öğrencimiz yine öğretmenleri eşliğinde Hadis, Tefsir ve Akaid derslerini Arapça olarak asli kaynaklardan okumaktalar. Bir grup öğrencimiz Ramazan ayı sonrasında İlahiyat Fakültesince açılan yaz kurslarına dahil olurken, 30 öğrencimiz de Bursa Gemlik Anadolu İHL’ de, Arap hocalar eşliğinde 4 haftalık bir programa katılacaklardır.
Tahir Büyükkörükçü Anadolu İmam Hatip Lisesi; çalışmanın, emeğin ödüllendirildiği, geri kalanın, zayıf olanın da elinden tutulduğu, yok sayılmadığı bir okuldur. Okulumuzu ilk 20’de kazanan öğrencilerimize TİMAV (Türkiye İmam Hatipliler Vakfı) tarafından aylık 250.00TL burs verilmektedir. Bu yıl Arapça’ da başarılı olmuş, kendini iyi geliştirmiş 10 öğrencimizi, kişi başı toplamda 7000.00 TL’yi bulan Sudan gezisine burs imkânı sağlayarak götürdük.
Özetle, bizi tercih etmeyi düşünen çocuklarımıza son sözüm; Biz kendileri için çalışıyor, üretiyoruz. Onlar için yoruluyoruz. Allah nasip ederse 2015/2016 eğitim öğretim yılı için 102 erkek öğrenci alacağız. Şayet bizimle olmak, bizimle yol almak isterlerse bizden her zaman ilgi ve ihtimam görecekler. Biz onları seviyoruz, hayırlarını diliyoruz. Birlikte çalışmak ve yorulmak ve sonrasında zafer bayrağını birlikte dalgalandırmak istiyoruz.
Bu arada aracılığınızla; yıl boyu bizlerden desteklerini esirgemeyen Necmeddin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi'ne, TİMAV'a, Meram Belediyesi’ne teşekkür etmek isterim. Kurumumuzun kurulması ve büyümesinde emeği geçen adını anamadığımız herkese şükranlarımı sunarım. Bir özel teşekkür de; İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Dursun Ali KABAN ve İl Milli Eğitim Müdürümüz Mukadder Gürsoy Beyefendilere arz etmek isterim. Çünkü onlar bize inandılar ve güvendiler, kadromuzu oluşturma ve okulumuzu donatma anlamında büyük katkılar sundular. Yıl boyu benim yükümü hafifleten çalışma arkadaşlarıma, Okul aile birliği yönetimine teşekkürü unutmamalıyım. Ortada bir başarı varsa, bunda emeğin büyüğü onlara aittir. Size de; kendimizi tanıtma imkanı sunduğunuz için teşekkür ederim.
Söyleşi: Halit Sinan Işıcık