Oturdum ve dinlemeye koyuldum.
Halil’in kuşları ve bunların bizim içimizdeki karşılığını.
Kendimi Halil yerine koydum. Kuşları ve huyları öldürüp, onların yeniden dirilmeleriyle ben de olacak dirilmeye odaklandım. Olabilecekleri düşününce heyecanım daha da arttı.
Bu kuşlar, kaz, tavus, kuzgun ve horozdur. Bunların içerdeki benzerleri de dört huydur.
Kaz hırstır, horoz şehvet. Makam tavusa benzer, kuzgun dileğe. 5/43-44(Mesnevi)
İşte kuşlar ve bizdeki karşılığı.
Halil sıfatlı Peygamber’in ölüp sonra da dirilmek nasıl oluyor sorusundan yola çıkıp, kendi içimizdeki dirilmeye yol açmıştı Kılavuzum. Kuşları tek tek tanıyıp kendimizdeki karşılığını bulduktan sonra O’nun adına ve yoluna kurban edecek ve sonra yine O’nun ismiyle çağırıp onları da kendimizi de diri yapacaktık.
Şimdi daha yakından tanıyalım dedi ve kuzgundan başladı.
Kuzgunun dileği, ebedi olmak, yahut uzun bir ömre kavuşmaktır, bunu umar durur. 5/45(Mesnevi)
Kara kuzgunun gaa diye bağırması, dünyada daima uzun bir ömür istemesindendir. 5/767(Mesnevi)
Ölmek istemezler asla. Ölümden öylesine korkarlar ki, unutmak isterler. Yok sayarlar. Bahsedenlere kızarlar. Var olan gerçeği kabul edip gereğini yapmak yerine sanki ebediymiş gibi davranırlar. Ölümü son zannederler. Bu yüzden de yaşamları gerçek dışıdır. Ölüme direnirler. Bu yüzden de acımasızca hükmederler. Adeta Tanrıyı ve ölümsüzü oynarlar. Böylece iç seslerini bastıracaklarını umarlar. Tapınılmak isterler. Ve daha da ilginci hiçbirisi bugüne dek bunu başaramadı.
Gelelim kaza…
Hırs kazı, kuru yaş ne bulursa yere gömer.
Bir an bile kursağı durmaz Tanrı buyruğundan yalnız “Yeyin” hükmünü duymuştur.
Yağmacıya benzer, evini kazar, çabuk çabuk dağarcığını doldurmaya bakar. 5/46–48(Mesnevi)
İşi gücü biriktirmek ve yemektir. Her zevki her lezzeti tatma yarışındadır. Bunu büyük bir hırsla yapar. Tıpkı yağmacılar gibi. Bulduğu her şeyi yağmalar. Doymak bilmez. Bütün hayatı yarıştır adeta. Bir an önce elde etmelidir. Seçmez. Seçici değildir. Kirili temiz, helal haram fark etmez. Onun olmalıdır. Hepsi benim der. Hepsi benim olmalı. Yağmalar ve üstünde oturur.
Tavusa ne demeli?
Şimdi ad san için cilvelenip duran iki renkli tavusa geldik.5/395(Mesnevi)
Kazın hırsı birdir. Bunun hırsıysa tam elli kat fazladır. Şehvet hırsı yılandır, mevki hırsı ejderha.
Kaz hırsı, boğaz ve cima şehvetinden meydana gelir. Fakat baş olma hırsında bu şehvetlerin tam yirmi tanesi toplanmıştır.
Mevki sahibi, mevkii yüzünden Tanrılıktan dem vurur. Tanrı ile ortak olmayı tamah eder, nasıl af edilebilir?
Adem’in işlediği küçücük kusur karın ve cima yüzünden oldu. Fakat iblisin suçu ululuktan ve mevki yüzündendi.5 /517–520(Mesnevi)
İktidar hırsı. İktidar kavgası. Baş olma derdi. İlletlerin en büyüğü. Şan şöhret savaşı. Fark edilme isteği. Kendini beğenme. Beğenilme arzusu. Öne çıkma. Önde olma sevdası. Ayna ayna söyle bana benden güzeli var mı? Benden alımlısı. Benden güçlüsü. En iyisi benim. Orada ben olmalıyım. Alkışlanmalıyım. Görmezden gelinmeye dayanamam. Benim vatandaşım. Benim halkım. Benim hayranlarım. Sizin bensizliğine asıl dayanamayan benim. Siyaset yapmam bu yüzden. O sizi mahveder. Gecem gündüzüm sizi düşünmekle geçer. Nefesi sizin için alırım. Aslında kendi başıma bir hiçim.
Ey Halil horozu neden kestin diyeceksin?
Halil der ki: Buyruğa uydum. İyi ama o buyruktaki hikmet neydi? Söyle de Tanrı’yı her bir kılımla tespih edeyim.
Halil aleyhisselam’ın, horozu kesmesi, müridin içinde bulunan helak edici ve kötü sıfatlardan hangi sıfatın giderilmesine işarettir?
Horoz şehvete mensuptur, şehvetine pek tapar. O zehirli ve kötü şaraptan sarhoştur.
Şehvet soy üretmek için olmasaydı Adem utancından kendisini hadım ederdi. Melun İblis, Tanrı’ya avlanabilmek için bana kuvvetli bir tuzak lazım dedi.
Tanrı, ona altın, gümüş ve at gösterdi, halkı bunlarla aldatabilirsin dedi.
İblis, zahiren bunu beğendi. Beğendi ama suratını ekşitti, sıkılmış turunç gibi dudaklarını sarkıttı.
Tanrı erkeklerin aklını, sabrını alan kadın güzelliğini ona gösterince. Parmacıklarını şıkırdatarak oynamaya başladı. Ver, ver şimdicik muradıma kavuştum dedi.
Aklı fikri kararsız hale getiren o mahmur gözleri görünce,
Şu gönlü çörek otu gibi yakıp kavuran dilberlerin yüzlerini seyredince neşelendi.
Yüz. ben, kaş. Akik gibi dudaklar. Sanki ince bir perdeden Tanrı parlamış.
Şeytan, incecik perdeden Tanrı tecelli etmiş gibi o işveyi görünce derhal yerinden sıçrayıp oynamaya koyuldu5/937–961(Mesnevi)
Yaşama amacı vücudunun alt bölgesine odaklı olanlar da horozlar. Bütün çabası, gayesi, arzusu, göbeğiyle diz kapağı arası.
İşte kesilip kurban edilmesi gereken dört kuş.
Dört huy.
Hırs, ebedilik isteği, şan şöhret makam mevki arzusu ve şehvetperestlik.
Tıpkı HALİL gibi.
Emre uy. Kes onların başını. Sonra mı?
Sonra yeniden dirilmeyi gör.
www.pozitifdegisim.com