Cenevre'de Ford rüzgarı esiyor

Ford, Cenevre Otomobil Fuarı’nda, yeni nesil Focus SW ve Kuga Powershift Otomatik gibi ilk kez sergilediği modellerin yanı sıra Focus BEV gibi çevreci teknolojik çözümlerini de tanıttı.

Ford, dünya prömiyerini yaptığı yeni nesil Focus SW ve yenilikçi teknolojilerle donattığı otomobillerini Cenevre otomobil Fuarı’nda meraklılarıyla buluşturdu.

Ford Motor Company’nin yeni nesil Focus ailesi ile Yeni C-Max ve Grand C-Max modelleri, kompakt sınıfta referans oluşturacak birçok teknolojiye sahip olmasıyla dikkat çekti. Ford’un hacim küçültme yaklaşımının bir hamlesi olan EcoBoost benzinli motor; daha yüksek güç ve daha az yakıtla daha etkin bir performans vaad ederken, Ford Focus BEV, çevreye saygılı sloganıyla izleyicilere sunuldu.

Yeni nesil Focus ailesinin yeni üyesi Station Wagon dünya prömiyerini yaptı

Ford’un Mondeo ile başlattığı kinetik tasarım felsefesi yeni nesil Focus ailesi ile tamamen yeni bir çizgi kazanmış durumda. İlk kez Ocak 2010’daki Detroit Otomobil Fuarı’nda sergilenen hatchback ve sedan karoserli yeni nesil Focus ailesi, Cenevre Otomobil Fuarı’nda ilk kez sergilenen station wagon karoser seçeneğiyle zenginleşti. Sadece Ford’un kinetik tasarım felsefesine yeni bir çizgi kazandırmakla kalmayan yeni Focus, aynı zamanda Ford’un global OneFord stratejisinin ilk ürünü olarak da büyük öneme sahip. Ford’un global C-Segmenti platformu üzerine inşa edilen Focus SW, aynı zamanda bu platformu kullanan beşinci araç olma özelliğini de taşıyor.

Yeni nesil Focus ailesinin diğer üyeleri gibi Focus SW da 1.6 litrelik benzinli EcoBoost 150 ve 180 PS’lik motorların yanı sıra 105 PS ve 125 PS 1,6 litrelik benzinli ve 115 PS gücünde 1.6 TDCi turbo dizel motor seçenekleriyle satışa sunulacak.

Yeni Focus Türkiye pazarında 2011 yılının ilk yarısında satışa sunulacak.

Sınıfının en dinamik aracı; C-Max

Sürüş dinamikleriyle kompakt MPV sınıfının en sportif aile aracı olan ve bu yönüyle sınıfına tamamen yeni standartlar getiren C-Max’ın yeni nesli de Ford Motor Company’nin global yeni nesil C Segmenti platformunu kullanıyor. Önceki nesilden farklı olarak yeni nesil C-Max’da iki karoser tipi sunuluyor. Beş koltuklu versiyon C-Max adını alırken üç koltuk sırasında yedi kişilik oturma alanı sunan versiyon ise Grand C-Max adını taşıyor. Sadece teknik anlamda iyileştirilmekle kalmayan yeni nesil C-Max aerodinami konusunda da oldukça iddialı. Beş koltuklu C-Max 0,30 cW rüzgar sürtünme katsayısına sahipken, yedi koltuklu Grand C-Max 0,32 cW rüzgar sürtünme katsayısına sahip.

Ford C-Max, sıralı dört silindirli 1,6 litrelik benzinli ve dizel motorlarla satışa sunulacak. Asıl yenilik yine 1,6 litre hacimli EcoBoost benzinli 150 ve 180 PS’lik motor. Ford’un hacim küçültme (Downsizing) yaklaşımının bir hamlesi olan bu motor daha düşük motor hacmi ile daha yüksek güç ve böylece daha az yakıtla daha etkin bir performans vaat ediyor.

Yeni C-Max Türkiye pazarında yılın son çeyreğinde satışa sunulacak.

Başarıdan başarıya koşan Fiesta’ya taze kan:Sport

Satışa sunulduğu 1976 yılından bu yana sınıfının en popüler araçlarından biri olan Ford Fiesta başarıdan başarıya koşmaya devam ediyor. Ford Avrupa Küçük Araçlar Marka Müdürü Salvatore Campolo, Fiesta’nın başarısını vurgulamak için “2008 yılının sonlarında lanse edilen yeni Fiesta, 526 binlik üretim adediyle 2009 yılında Avrupa’nın en çok tercih edilen küçük otomobili ve Avrupa’nın en çok tercih edilen ikinci otomobili olmayı başardı. Çekici ve dinamik tasarımıyla dikkat çeken yeni Fiesta, üstün sürüş dinamikleriyle sahip olduğu tasarımı tamamlayan bir sürüş karakteri ortaya koyuyor.” dedi.

Bu başarıyı 2010 yılında da sürdürmek isteyen Ford, Fiesta’nın üç kapılı Sport+ versiyonunu hazırladı. Tasarım detaylarıyla diğer Fiesta modellerinden ayrılan Fiesta Sport, 120 PS gücünde 1,6 litrelik TiVCT benzinli motoruyla görünümüne uygun sportif bir performans vaat ediyor. Fiesta Sport serisi Türkiye pazarında yılın ikinci çeyreğinde satışa sunulacak

Konforun adı PowerShift; Ford Mondeo

Ford’un 2007 yılında satışa sunduğu üçüncü nesil Mondeo CD Segmentini en güçlü üyelerinden biri olarak popülaritesini sürdürmeye devam ediyor. Ülkemizde 125 PS gücünde 1,6 litrelik benzinli motorun yanı sıra 140 PS gücünde 2.0 TDCi motor seçeneği ile satışa sunulan Ford Mondeo, PowerShift adı verilen ve optimum performans ile ideal yakıt ekonomisi dengesi sunacak şekilde geliştirilen yeni otomatik şanzımanla gücüne güç katacak. Getrag ile birlikte geliştirilen bu çift kavramalı şanzıman son derece hızlı, ancak bir o kadar rahat vites değiştirerek verimliliği arttırıyor. Ford Mondeo 2.0 TDCi PowerShift Otomatik Türkiye pazarında yılın son çeyreğinde satışa sunulacak.

Yeni Şanzımanla gelen konfor; Ford Kuga ve PowerShift Otomatik

Bugüne kadar 6 ileri manuel şanzımanlı 136 PS gücünde 2.0 TDCi motorla satışa sunulan Ford Kuga, bundan böyle Getrag ile geliştirilen çift kavramalı 6 kademeli PowerShift isimli yeni otomatik şanzımanla donatılacak.

Çift kavramalı PowerShift şanzımanda iki adet dişli grubu bağımsız birer kavramayla birbirine paralel çalışıyor. İlk grup dişlide 1, 3 ve 5’nci vitesler yer alırken, ikinci grup dişlide 2, 4 ve 6’ncı vitesler yer alıyor. Böylece bir sonraki veya bir önceki vites değişimi son derece hızlı bir şekilde gerçekleştirilebiliyor. Tork konvertörü ve gezegen dişli gibi karmaşık mekanizmalara gerek duymayan sistemi, böylece hem daha hafif, hem de daha verimli çalışıyor. Ford Kuga 2.0 TDCi 140 PS PowerShift Otomatik Türkiye pazarında yılın ikinci çeyreğinde satışa sunulacak.

Geniş ailelerin sportif yol arkadaşı; Ford S-Max ve Galaxy

Ford’un büyük hacimli aile aracı serisinin en önemli iki üyesi olan S-Max ve Galaxy yeni yüzleriyle Cenevre Otomobil Fuarı’nda sergilendi.. Ford S-Max ve Galaxy’nin 2.0 TDCi PowerShift Otomatik versiyonu Ekim ayı sonunda başlayacak Istanbul Autoshow da tanıtılacak.

Çevreye saygılı: BEV

Ford Motor Company, elektrik enerjisiyle (0 Emisyon) mobil olma alanında bir dizi çalışmalar yürüyor. Bunlar içerisinde en önemli olansa İngiltere merkezli Smith Electric Vehicles (SEV) işbirliği ile hayata geçirilen colognE-mobil projesi. Proje kapsamında ilk etapta bir adet Ford Transit elektromotor ve pillerle donatılacak. Daha sonraki aşamalarda bu projeyi Ford Focus BEV takip edecek. Çevreye saygılı Ford Focus BEV 23 kWh kapasiteli piller tarafından beslenen 100 kW gücündeki motoruyla etkileyici bir performans ortaya koyuyor. 136 km/s maksimum hıza ulaşan Ford Focus BWV tam şarjlı pillerle 120 km menzile ulaşıyor. Piller 230 Volt’luk prizde 6-8 sürede şarj ediliyor.

WRC

Ford’a 2006 ve 2007 WRC şampiyonluğu kazandıran Focus WRC, 2011 yılında yerini Fiesta Super2000’e bırakacak. İlk olarak 1999 yılında Monte Carlo Ralli’sinde yarışmaya başlayan Ford Focus RS WRC bu süre içerisinde 41 ralli kazandı ve 119 rallide puan topladı. BP Ford Abu Dhabi World Rally Team çatısı altında 2010 yılında yarışacak olan Focus RS WRC İsveç’te başlayan ve İngiltere’de son bulan 13 yarışlık bir maraton koşacak. Dünya Ralli Şampiyonasının 4. ayağı olan Türkiye rallisi ise 16-18 Nisan 2010 tarihleri arasında İstanbul’da koşulacak.

Otomobil Haberleri

BYD Piyasaya Damga Vuracak Seal 06 GT Modelini Tanıttı
Otomotiv Sektörü 2024'te Rekor Kırdı
Tesla Direksiyonu Kaldırdı
Otomotiv sektörü 7. kez Konya’da buluşacak
Nio, Tesla'ya Meydan Okuyor: Onvo L60 Fiyatını Düşürdü