Çin'de otomobil çılgınlığı

Gemiler Çin'in aşırı otomobil talebiyle tıka basa dolu

Avrupalı otomobil üreticileri, Çin'den gelen yoğun talep sonrasında nakliye gemilerinde yeteri kadar yer olmamasıyla bağlantılı problemler ve artan maliyet sorunlarıyla karşı karşı kalıyor. Otomobilleri Asya'ya taşıyan nakliye gemilerinin operatörleri, Çin’in Avrupa’da üretilen otomobillere olan yoğun talebi yüzünden, başka işleri reddetmek zorunda kalıyor ve dağıtım ağlarını yeniden organize etmeye çabalıyor.

Çin’den gelen talebin, bu yıl 2005 yılındaki miktarın 25 katına çıkması bekleniyor. Nakliye tarafındaki yoğunluk, Japonya ve Kore’den Avrupa’ya ihraç edilen otomobil miktarında düşüş dönemine denk geldi. Bu da Avrupa’ya gelen daha az nakliye gemisinin, Asya’ya daha az sayıda otomobil taşımasına neden oluyor.

Avrupa’ya araç taşıyan, dünyanın en büyük otomobil nakliye filosuna sahip, Japon NYK Line şirketinin CEO’su Svein Steimler, FT’ye verdiği demeçte, “Yaşanan yoğunluğun otomobil üreticilerinin Çin’e ihraç edeceği ürünlerin sayısını kısıtlıyor” dedi.

Steimler, “Potansiyel açısından, Avrupalı otomobil üreticileri, bugün dünyanın en büyük araç pazarına dönüşen Çin’e göndermek için çok az sayıda nakliye hattıyla iş yapmak zorunda kalıyor diye konuştu.

NAKLİYAT ŞİRKETLERİ İÇİN BÜYÜK FIRSAT

Asya’nın dev ülkesinde, Mercedes-Benz model araçlarda hızlı bir talep artışı gören Alman otomobil üreticisi Daimler, otomobil ihracatıyla ilgili herhangi bir sorunla karşılaşmadıkları konusunda ısrarcı.

Avrupa’nın en büyük nakliye filosuna sahip şirketi Wallenius Wilhelmsen’ın operasyonlarından sorumlu genel müdürü Kai Kraass, Çin’den gelen yoğun talebin Avrupa’dan Asya’ya şimdiye kadar hiçbir dönemde olmadığı kadar daha fazla nakliyat yapılmasına neden olduğunu söyledi.

Kraass ek olarak, “Bu bizim için büyük bir şans” dedi.

ÇİNLİLER AVRUPA YAPIMI ARAÇ ARIYOR

Bütün nakliye operatörleri, talebin artmasının en büyük etkeninin Çin’de zenginleşen sınıfın Avrupalı otomobillere daha fazla ilgi göstermesinden kaynaklandığına dikkat çekiyor.

Steimler, “Şu anda Çin’de fakirlikten kurtulan yüz milyonlarca insan var. İstedikleri şeyse, Avrupa’da üretilmiş otomobiller. Bu pazar gerçekten büyük” dedi.

Norveç merkezli nakliyat şirketi Höegh Autoliners’ın CEO’su Carl-Johan Hagman, Çin’e deniz yoluyla taşınan araçların bu yıl 500 bine yaklaşmasının beklendiğini, 2005’teyse bu miktarın 20 bin olduğunu söyledi.

Hagman, “Çin’de yaşanan şey tam bir çılgınlık” dedi.

Otomobil Haberleri

BYD Piyasaya Damga Vuracak Seal 06 GT Modelini Tanıttı
Otomotiv Sektörü 2024'te Rekor Kırdı
Tesla Direksiyonu Kaldırdı
Otomotiv sektörü 7. kez Konya’da buluşacak
Nio, Tesla'ya Meydan Okuyor: Onvo L60 Fiyatını Düşürdü