Çukurovalı sanayiciye ticari bilgi ve istihbarat hizmeti

Mersin Ticaret ve Sanayi Odası bünyesinde, ihracatçı firmaların ürünlerini en iyi hangi ülkeye ihraç edebileceklerini belirlemelerini sağlamak amacıyla, Ticari Bilgi ve İstihbarat Merkezi kuruldu- MTSO Yönetim Kurulu Başkanı Aşut: - "Burada hedef, KOBİLER

MERSİN (AA) - MUSTAFA GÜNGÖR - İhracatçı firmaların, ürünlerini en iyi hangi ülkelere ihraç edeceklerini daha kolay belirlemelerini sağlamak üzere, Mersin Ticaret ve Sanayi Odasında (MTSO) Ticari Bilgi ve İstihbarat Merkezi kuruldu. Firmalara başta danışmanlık hizmeti olmak üzere pek çok katkı sağlayacak merkez, firmaları ihracata yönlendirecek.

Çukurova Kalkınma Ajansı'nın desteğiyle kurulan Ticari Bilgi ve İstihbarat Merkezi, Mersin, Tarsus ve Adana'dan 10'ar firmaya istihbarat ve bilgi paylaşımı sağlayacak.

Merkez, eylül ayında tam olarak faaliyete geçerek ve Çukurova'da bulunan tüm firmalara hitap eder hale gelecek, böylece bölge ihracatına yön verilecek.

- "Firmaları daha iyi ihracatçı firma haline getireceğiz"

MTSO Yönetimi Kurulu Başkanı Şerafettin Aşut, AA muhabirine yaptığı açıklamada, merkezin, Çukurova'daki firmaların doğrudan ihracatlarını artırmak amacıyla kurulduğunu söyledi.

Merkezin eylül ayından sonra bütün firmalara hizmet vereceğini aktaran Aşut, "Şu andaki çalışmayla 30 firmamızı bire bir ihracat yapar pozisyona getireceğiz ve bununla ilgili istihbarat bilgilerini toplamaya çalışacağız. Eylül'den sonra da tüm istihbarat bilgileri piyasa, maliyet analizli, karşı tarafın, rakiplerimizin vermiş olduğu fiyatları, dünyanın birçok noktasından gelen fiyatları değerlendireceğiz. Buradaki asıl hedef, KOBİLER'in daha çok ihracat yapabilmesi için pazar araştırmalarını ortaya koyarak, sürecin profesyonel bir elle yönetilmesi ve ihracatın daha da yukarı tırmandırılması." diye konuştu.

Öncelikle, ihracat yapan, ancak daha çok yapabileceği düşünülen firmalara hizmet vereceklerini ifade eden Aşut, şöyle devam etti:

"Önümüzdeki süreçte hiç ihracat yapmamış firmaları da harekete geçirecek bir pazarı ortaya çıkarmaya çalışıyoruz. Burada strateji belirlenirken bizim dış ticaret uzmanlarımız firmalara destek olacak ve danışmanlık hizmeti verecek. Onlarla edindiğimiz tecrübeleri paylaşacağız. Sonunda her bölge farklı bir strateji gerektirir. Firmaları daha iyi ihracatçı firma haline getireceğiz. Karlı ihracatı nereden yapabiliriz ona bakıyoruz. Firma ve serbest piyasa ekonomisiyle bakıyoruz. Özel teşebbüs mantığıyla bakarak firmaları yönlendireceğiz, ancak risk alıp almaması firmaların kendisine bağlı. Bu iş nasıl yapılır bunu göstereceğiz. Birçok sektörden firmamız var. Gıda, sanayi, kimya... hepsinden firma var. Daha farklı bir Mersin olacak. Bizim için A pazarına A ürünüyle giriliyorsa hayır, Z pazarı var, orada A ürünüyle daha karlı girilebilir. Biz o Z pazarını firmalarımıza göstereceğiz."

Aşut, firma ayrımı yapmadan birçok portaldan süzüp aldıkları bilgileri değerlendirdiklerini, firmalara bu bilgileri nasıl değerlendirmeleri, hangi açılardan bakmaları gerektiğini öğretmeye çalıştıklarını kaydetti.

AA

Ekonomi Haberleri

TOKİ Sosyal Konut Fiyatları ve Ödeme Planı Belli Oldu
Ettat Et Ürünleri A.Ş, Konya’daki Hacıince Tesislerini Satın Aldı
Türkiye vergide birinci ödemede son sırada
Ev Sahipleri Durdurulamıyor! Şimdi de Bunu Yapıyorlar
Gören inanamadı: BİM ev satıyor