Bugün Neler yazacaktım neler.
Bugün TBMM bombalayacak kadar adileşen insan müsveddelerini yazacaktım.
Bugün son olaylarda şehit olan kahraman polislerimizi ve vatandaşlarımızı yazacaktım.
Böyle bir yazıyı yazmanın bugün için uygun olmadığını düşündüm yazdığım yazımı yayınlamadım. Benden böyle bir yazı bekleyen Okuyucularımdan Özür diliyorum. Terörü yapana,destekleyene, terör üzerinden siyaset yapana O şahsın terör ruhlu taraftarlarına LANET OLSUN
Geçen hafta öğrencilerle beraber oldum.
Ben sordum onlar cevap verdi, onlar sordu ben cevap verdim.
Önemli ve can alıcısorum;
Sizi okulda ve hayatta başarılı yapan en önemli unsur nedir? Oldu,
Aldığım cevap;
Ne ailem, nede harika bir okul, yada teknolojinin imkânlarıdediler, tüm öğrencilerin tek bir ağızdan söyledikleri “Öğretmenim’ oldu.
Neden öğretmenin dedim? ,
Yine tek bir cevap aldım ”Çünkü o benden hiç vazgeçmez.” dediler
Meğer çocukların başarılı bir eğitimden alıp hayatlarına taşıdıkları şey, genellikle kendilerine ve yaptıklarına tutku ve ilham aşılayan bir öğretmenle kurdukları ilişkide yatıyormuş, bende onu anlamış oldum.
Başarıyı ölçmek kolay değil.
Ve akademi dünyasında eğitimciler, öğrenmeyi nasıl ölçmeleri gerektiğini sürekli olarak yeniden değerlendiriyorlar. Ancak eğitimle ilgilenenlerin sorması gereken ilk ve en önemli soru şu olmalıdır:Tüm öğretmenler öğrencilerine ulaşmayı başarabiliyorlar mı?
Onu sorgulamak lazım,
İsterseniz bu yazımızda öğretmenlerimizi başarılı yapan farklılıklardan yani olması gereken öğretmenin özelliklerinden bahsedelim.
Yeni bir yere gidiyorsak doğru yolda olduğunuzu nasıl anlarız? Yol işaretleri, bir harita ya da GPS kullanırız. Eğitim dünyasında, öğrencileriniz için koyduğunuz hedefler bizim varış noktamız üzerindeki yol işaretleri gibi iş görür. Planımız ise haritamızdır. Bir plan yapmak derslerinizde bizim eksik olduğumuz anlamına gelmez, aksine bu plan bize, bilgileri dilediğiniz gibi kullanabileceğiniz bir çerçeve verir.Çünkü başarılı öğretmenler planlıdır ve net hedefleri vardır.
Her iş günümüz aynı olmayabilir, bazen ekonomik sıkıntılar, bazen sosyal içerikli sıkıntılarımız olabilir. Bazen hayat sıradan ve sıkıcıdır. Bu günlerde bile İleriyi gören ve bir amaç duygusu olan öğretmenler, zor ve sıkıcı günlerin üstesinden gelebilirler çünkü onların gözleri yolun sonuna odaklanmıştır. Kısaca başarılı öğretmenlerin bir amaç duygusu vardır.
Bir ders hazırlığında saatlerce ter döküp de, öğrencilerinizden “Çok güzel bir dersti!” gibi bir övgü almadan dersi bitirmek kadar kötü bir şey yoktur. Öğretmen için verdiğinin sonuçlarını anında görememek çok zordur. Anlık hazlardan medet uman öğretmenler kısa sürede tükenir ve hayal kırıklığına uğrar onun için Başarılı öğretmenler anında geribildirim almadan yaşayabilmelidirler.
Öğrenci geribildirimini doğru okumak önemlidir. Öğrencilerini hiç dinlemeyen bir öğretmen eninde sonunda başarısız olacaktır. Öğretmenin öğrencisini dinleyip fikrini uygulamak gerektiğini bilmesive ben öğretmenim ve uzun vadedeki büyük resmi görebiliyorum demesi gerekir bunu yapması da kolay bir iş değildir.Onun içinde başarılı öğretmenler öğrencilerini dinleyen ve gereğini yapandır.
Negatif enerji verimi düşürür yaratıcılığı öldürür ve hata yapma korkusunun oluşması için harika bir zemin hazırlar. Başarılı öğretmenler pozitif davranışları olan insanlardır.
Öğrenciler kendilerine inanacak birilerine ihtiyaç duyarlar. Kendi yeteneklerini görebilecek daha bilge ve yaşlı insanlara gereksinim duyarlar. Başarılı öğretmenler öğrencilerinin başarılı olmasını bekler.
Mizah ve zekâ, kalıcı bir izlenim yaratır. Stresi ve gerilimi azaltır. İnsanlara içinde oldukları duruma farklı bir açıdan bakma şansı verir. Başarılı öğretmenlerin mizah duygusu gelişmiştir.
Evet, öğrencilerin cesaretlendirilmeye ihtiyacı var, ama gerçek bir cesaretlendirmeye. Övgülerimantıklı bir şekilde kullanıldığında değerli bir ortam oluşur. Başarılı öğretmenler içtenlikle övgüde bulunurlar.
Bilge bir söz vardır: “Biraz fazla ileri gidenler, birinin ne kadar ileri gidebileceğini bilen kişilerdir.” Riske girmek, başarı formülünün bir parçasıdır. Öğrencileriniz, sizin sınıfta yeni bir şeyler denediğinizi görmeye ihtiyaç duyarlar. Başarılı öğretmenler risk almayı bilir.
Tutarlılık, “yapışıp kalmak” ile karıştırılmamalıdır. Tutarlılık, yapacağım dediğiniz şeyi yapmanız ve ruh halinize göre kurallarınızı değiştirmemenizdir. Böylece öğrencileriniz ihtiyaç duyduğunda size güvenebilirler. Çağın gerisinde kalmış öğretim metotlarına takılıp kalan öğretmenler tutarlılıklarıyla böbürlenebilirler, ancak bu zekice maskelenmiş bir inattan başka bir şey değildir. Başarılı öğretmenler tutarlıdır.
Takılıp kalmış ve inatçı bir öğretmen olmayı önlemek için, başarılı öğretmenler eğitim yöntemleri, yöntemlerinin sunumu ve öğrencileriyle nasıl bağ kurdukları üzerinde uzun uzun düşünürler. Derin düşünce, biraz anlayış ve kararlılıkla güçlendirilebilen zayıflıkları ortaya çıkarmak için gereklidir. Başarılı öğretmenler derin düşünür.
Eğer çevrelerinde destek alabilecekleri kendilerinden daha bilge ve yaşlı kişiler yoksa, derin düşünen öğretmenlerin cesaretleri kolayca kırılabilir. Akıl hocası “Evet, düşüncelerin doğru” ya da “Hayır, yanlış yapıyorsun diyebilendir Akıl hocaları, insanlara farklı bir bakış açısı sağlar. Başarılı öğretmenler kendi akıl hocalarını kendileri arayıp bulur.
Anne babalar ile öğretmenler arasındaki işbirliği bir öğrencinin başarısı için kesinlikle hayati değer taşır. Mutlaka açık bir iletişim yolu yaratın ki anne babalar size endişeleriyle gelebilsinler ve aynı şekilde siz de onlara gidebilin. Bir öğretmen ve anne baba “birleşik bir cephe” oluşturursa, öğrencilerinizin kaybetme şansı çok düşük olur. Başarılı öğretmenler anne babalarla iletişim kurar.
HAFTAYA ÇARŞAMBA DEVAM EDECEK