Dacia'nın 'imaj kurtaran' otomobili

Çakma imajını Renault’a geçmesiyle birlikte markaya dönüştüren Dacia Amiral Gemisi Logan modeli ile farklı bir sürüş keyfi yaşatıyor

Dacia, 1966 yılında Romanya hükümetinin açmış olduğu ihale sonucu kuruldu, adını Romanya topraklarının eski adı olan Dacia’dan alan marka 1999 yılında Renault bünyesine geçmesiyle büyük bir değişim yaşadı.

Logan 11 yılda çakma otomobil imajını marka imajına bıraktı. Fakat son dönem modellerine kadar bilinse de bu kadar popüler olmamıştı.

Dacia orijinal tasarımları ile kendini fark ettiriyor. Bu başarıda en büyük payın Logan modeline ait olduğu inkar edilmez. Son dönemde cip modeli Duster ile binek Sandero'yu da unutmamak gerek...

Logan’a binildiğinde ilk göze çarpan aracın yüksekliği ve iç hacminin genişliği... Yüksek oluşunun görüş açısını kat kat artırdığı fark ediliyor. Aracın ‘kemikli’ duruşu ilk izlenim olarak ‘güven’ uyandırıyor. Yüksekliği ve sağlam imajı korkusuz bir sürüş sağlamanıza vesile oluyor.

Kaputu açtığınızda ilk mesajı alıyorsunuz… Motorun üzerindeki Renault yazısı modele güveni pekiştiriyor. Motor emin ellerde. Aracın kasasının da verdiği güven imajı gönül rahatlığıyla binilecek aile otomobili olduğu mesajını veriyor…

Ön cam otomatiklerinin orta konsülde yer alması, otomatik ayna ayarının elfreninin altında konumlandırılması ve far yükseklik ayarlarının kaput açma kolunun biraz üstüne konmuş olması aracın kusurları arasında olsa da yeni modellerde bu sorunun çözülmesi markaya katkı yapacak!

Okuma lambası, gözlük yeri, koltuk arkası cepler, kaliteli koltuk döşemesi, geniş tasarlanmış torpidosu, yükseklik ayarlı direksiyon, sürücü koltuğunun yüksekliği ve bel için en uygun pozisyonu ayarlamaya yardımcı manuel kollarla sürüş konforu artırılmış.

Göstergeler kolayca okunabilir. Yol bilgisayarının (opsiyonel) 6 farklı işlevi sayesinde, yakıt tüketimini, kaç kilometre yol gidildiğini, depodaki benzinle kaç km gidebileceğini öğrenmek mümkün.

Aile arabası olarak tasarlanan aracın arka koltukları 3 yetişkinin rahatlıkla sığacağı biçimde tasarlanmış! Ayrıca sedan modellerinde bagajın 510 litre iç hacme sahip olması kalabalık aileler için ideal aynı zamanda aile arabası imajını pekiştiriyor.

Logan’da ABS ve Acil Fren Yardımcısı (opsiyonel). Logan’ın benzinli modeli şehiriçinde 100 km’de 9,7 litre, şehirdışında 5,9 litre yakıyor. Logan’da 100 km’de ortalama yakıt tüketimi ise 7,3 litre! Logan 0’dan 100 km’ye 11.50 saniyede çıkıyor. 50 litrelik depoya sahip aracın ağırlığı 980 kg.

Yol tutuşu ve dayanıklılığının yanı sıra yakıttaki cimriliği otomobil almak isteyenler için tercih sebebi! Logan’ın 1,6 benzinli sedan modeli şehirdışında 1 km’de (eski para ile) 220 bin ile 230 bin lira yakarken şehiriçinde bu rakam (eski para ile) 350 bin ile 360 bin lira arasında…Aracın kilometre başına ortalama yakıt masrafı (eski para ile) 270 bin lira! Modelin dizel seçenekleri de göz önüne alındığında sırf yakıt tüketimi için Logan otomobil alacakların tercihi olabilir…

Dış görünüşte ön panjurdaki nikelaj, sis lambaları ve havalandırma kanalları ön tarafı tamamlamış. 15 inçlik çelik jantlar araca farklı bir duruş kazandırıyor.

Logan’da merkezi kilit, radyo-cd çalar, ön konsol üzerinde meşrubat kutusu taşıyıcı yeri, immobilizer, 3 noktalı bağlantılı arka emniyet kemerleri, Sürücü hava yastığı standart…Trafik seti ve orijinal kauçuk paspas seti anahtar teslim fiyatlarına dahil olarak sunuluyor.

Otomobilde fazla detay aramayan, yakıttan büyük oranda tasarruf sağlamak isteyen ve standart özelliklere sahip bütçesine göre büyük araba almak amacında olanlar için Logan ideal.

Logan benzinli modellerinin yanı sıra dizel seçencekleri de mevcut! İşte farklı motor ve takıt seçenekleri ile sedan ve SW Logan fiyatları:

HABER7

Otomobil Haberleri

BYD Piyasaya Damga Vuracak Seal 06 GT Modelini Tanıttı
Otomotiv Sektörü 2024'te Rekor Kırdı
Tesla Direksiyonu Kaldırdı
Otomotiv sektörü 7. kez Konya’da buluşacak
Nio, Tesla'ya Meydan Okuyor: Onvo L60 Fiyatını Düşürdü