Yeni eğitim yılı ile birlikte dolandırıcıların internet siteleri ve uygulamalar üzerinden faaliyetleri hız kazandı. Özellikle yemek siparişi veren öğrencileri hedef alan dolandırıcılar, sipariş vermeyen öğrencilere sahte mesajlar göndererek "Sizden bir kod gönderdik, bu kodu bize iletirsiniz, siparişinizi iptal edelim" şeklinde iletişime geçiyor.
Avukat Asiye Tuğçe Çakır, dolandırıcıların sıkça kullandığı bu yöntemi açıklayarak, "Öğrenciler, özellikle yemek siparişlerinin artması nedeniyle bu tür dolandırıcılık girişimlerine daha fazla maruz kalıyor. Dolandırıcılar, kodu talep ettikleri anda para çekimi yapabiliyorlar" dedi.
Korunma Yolları
Çakır, dolandırıcılardan korunmanın en etkili yolunun, bu tür aramalara itibar etmemek olduğunu belirtti. "Gelen kodun nereden geldiğini kontrol etmeniz gerekir. Eğer sipariş vermediyseniz, bunu aile bireylerinizle veya arkadaşlarınızla teyit edin. Gerekirse, kullandığınız uygulamanın yöneticileriyle iletişime geçin" diye ekledi.
Dolandırıcılık Olayı Sonrası Ne Yapılmalı?
Bir dolandırıcılık olayı yaşanması durumunda yapılması gerekenler hakkında bilgi veren Çakır, "İlk olarak en yakın karakola başvurun. Dolandırıcılara karşı hızlı bir şekilde soruşturma başlatılması için en yakın kolluk kuvvetine başvurmanız önemlidir" dedi. Ayrıca, "Sicili temiz olan vatandaşların, bilinmeyen kişilerle IBAN bilgilerini paylaşmamaları gerektiğini de vurgulamak isterim" şeklinde uyarıda bulundu.
Fatih Olgunçelik ise dolandırıcılık mesajlarına karşı dikkatli olduğunu belirterek, "Bana da benzer mesajlar geldi. Ben okumadan siliyorum ve arkadaşlarıma da bunu öneriyorum" dedi.
Uzmanlar, dolandırıcılıklara karşı dikkatli olunmasını ve şüpheli durumların yetkililere bildirilmesini öneriyor.