İngiliz Economist dergisi, bu hafta Türkiye'yi mercek altına aldı. Türkiye'deki internet piyasına değinen Economist, Türkiye'nin e-ticaret alanında büyük yatırım potansiyeline sahip olduğuna dikkat çekti ve genç nüfusuyla Facebook'ta en etkin ülkelerden biri olduğunu belirtti.
Siyaset ve ekonomi başlıklarının yanı sıra, internet piyasına da değinen Economist, Türkiye'nin Facebook'ta yer alan İslami ve kültürel içerikli oyunlara en çok rağbet gösteren ülkeler arasında yer aldığını belirtti.
Dergide yer alan yorum ise şöyle:
"Çok sayıda genç, internet üzerinden alış veriş yapmak ve oyun oynamak istiyor; Türkiye'nin internet endüstrisinin neden kalabalık olduğunu anlamak zor değil" diyen dergi, genellikle Facebook üzerinden oynanan ve Orta Doğu ülkeleri için İslami ve kültürel uyarlamalarla sunulan oyunların kullanıcılarının önemli bir kısmının Türkiye'de olduğuna dikkati çekiyor."
Yazıda, 75 milyon nüfusunun yarısı 30'un altında olan ülkenin, Facebook üye sayısı açısından en büyük yedinci ülke olduğu da belirtiliyor.
Hâlihazırda oldukça kalabalık olan internet piyasasında ise, büyüme için hâlâ oldukça ciddi fırsatlar var dergiye göre.
Yabancı yatırımcıların dikkatini çeken internet firmaları arasında ise Peak Games, Yemeksepeti, Markafoni ve Gittigidiyor gibi firmalar var.
YABANCI MODELLERİN TÜRKİYE UYARLAMALARI
Türkiye'nin büyük internet firmalarının çoğunun ortak yanı ise, yabancı iş modellerini alıp, onları Türkiye'ye uyarlamak.
Şimdiye kadar, yatırım yaptıkları şirketlerin öz sermayesinin çoğunu talep etmeden para yatıran yabancı yatırımcı bulmakta zorlanan Türkiye için bu durum değişmeye yüz tutmuş da olabilir, dergiye göre.
Yatırımcılara vergi indirimi öngören planların yürürlüğe girecek olması ise cesaret verici bir adım.
Economist'e göre, birçok yerde olduğu gibi burada da, yeni başlayan firmaların birçoğu başarılı olamayacak ve özellikle, moda ve günlük fırsat siteleri alanında büyük bir kalabalık söz konusu.