Efsane GTİ, 308 ile geri döndü

Peugeot, geçtiğimiz aylarda satışa çıkarıların Golf GTİ'ye en büyük cevabı 308 GTİ ile verdi.

Uzun yıllar boyunca genç kitle gözönünde bulundurularak 3 kapılı üretilen bu araçların en büyük dezavantajlarından biride ürettiği yüksek performansla birlikte bir o kadar yüksek yakıt tüketimiydi.

Peugeot, 308 GTİ ile birlikte bu durumu tamamen tersine çevirdi. İlk olarak 5 kapılı olarak üretilecek bu araç bünyesinde barındırdığı teknolojik donanımları ve güvenlik önlemleri ile birlikte performans isteyen kalabalık ailelere hitap ederek hedef kitlesini genişletti .

1.6 litrelik çift turbo ve direkt enjeksiyonlu motora sahip olan 308 GTİ, 200 HP güç ve 275 Nm torka güç üretiyor. 0-100 km/s hızlanmasını 7.7 saniyede tamamlayan otomobil 237 kilometrelik maksimum hıza ulaşabiliyor. 6 ileri manuel şanzıman kullanılan otomobil, motor gücü ve hız olarak Golf GTİ'ın gerisinde kalsa da 100 kilometrede ortalama 6,9 litre yakıt tüketimiyle en büyük rakibinden daha ekonomik olduğunu gösterdi.

Bu değerlere bakılacak olursa, elde edilen yüksek performans değerleri spor otomobillerle kıyaslanabilecek olan 308 GTİ'in yakıt tüketimi ve çevreye saldığı karbon gazı oranı ise standart bir binek otomobile eşdeğer.

308 GTi'ın bu yüksek performans değerlerine ulaşırken de en önemli teknolojik yenilikler olan direkt enjeksiyonlu benzinli motorunda emme ve egzoz supaplarını yöneten değişken supap zamanlama sistemi olarak görünüyor.

308 GTİ, standart 308'lerden 225/40 R18 ebatındaki lastikler, arka tampondaki krom alaşımlı çift egzoz, GTİ logosu, alüminyum pedellar, vites topuzu ve kapı eşiklerindeki detaylar sayesinde ayırt edilebiyor.

Otomobil Haberleri

BYD Piyasaya Damga Vuracak Seal 06 GT Modelini Tanıttı
Otomotiv Sektörü 2024'te Rekor Kırdı
Tesla Direksiyonu Kaldırdı
Otomotiv sektörü 7. kez Konya’da buluşacak
Nio, Tesla'ya Meydan Okuyor: Onvo L60 Fiyatını Düşürdü