Ticaret Bakanlığı, "efsane kasım indirimleri" ve benzeri satış kampanyalarıyla ilgili tüketicilere yönelik önemli uyarılarda bulundu. Ticaret Bakanlığı'nın yaptığı açıklamada, tüketicilerin mağduriyet yaşamaması ve ticaret etiğine aykırı uygulamalardan korunabilmesi için bazı hususlara dikkat etmeleri gerektiği vurgulandı.
"Efsane kasım indirimleri" ve benzeri kampanyaların, Türkiye'de ve dünyada popüler bir pazarlama yöntemi olduğuna dikkat çekilen açıklamada, tüketicilere kolay, masrafsız ve çeşitli ürünlere ulaşma fırsatı sunduğu belirtildi. Ancak, özellikle kasım ayı boyunca yoğunlaşan internet ve mobil uygulama üzerinden gerçekleştirilen indirim kampanyalarında tüketicilerin mağduriyet yaşamaması için bazı önlemler alınması gerektiği ifade edildi.
Ticaret Bakanlığı'nın tüketicilere yönelik önerileri şu şekilde sıralandı:
• Satıcı/sağlayıcı hakkında ön inceleme yapılması ve satın alınacak mal veya hizmetin fiyatının emsalleri ile karşılaştırılması.
• İndirim miktarı veya oranlarına dikkat edilmesi.
• İnternet sitesinin güvenliğinin kontrol edilmesi, özellikle SSL sertifikası ve 3D security gibi güvenlik unsurlarının olup olmadığının kontrol edilmesi.
• Sosyal medya kanalları aracılığıyla yönlendirilen sayfalara dikkatli olunması.
• Ödeme yapmadan önce tüketiciye iletilmesi gereken ön bilgilerin ayrıntılı okunması.
Açıklamada, kampanya düzenleyen satıcı ve sağlayıcılara da çağrıda bulunularak indirimli satışların başlangıç ve bitiş tarihleri ile satışa sınırlı sunulan mal veya hizmetin miktarının açık ve anlaşılır bir şekilde belirtilmesi gerektiği belirtildi. İndirimle ilgili yanıltıcı ifadeler veya görüntülere yer verilmemesi gerektiği vurgulandı.
Ticaret Bakanlığı, aldatıcı ve yanıltıcı indirimli satış kampanyalarına karşı tüketici haklarını korumak amacıyla Reklam Kurulu'na başvurabileceğini ve hak kaybına uğrayan tüketicilerin parasal sınırları dikkate alınarak tüketici hakem heyetleri ya da tüketici mahkemelerine başvurabileceğini hatırlattı.