Eğitim konusunu tartışmak

Fahri Kubilay

Seydişehir de 12 bini geçen örgenci ve bu örgencilerin ebeveynini sayarsak 25 bin, birde eğitim çalışanlarını eklersek ortaya Seydişehir ilçe merkezinin nüfusu kadar insanın eğitimle çok yakından ilgisi var demektir

 Böyle önemli bir konu olup ta sizde takdir edersiniz ki; tartışmamak ,konuşmamak, yazmamak, ilgilenmemek diye bir şey olamazdı. Seydişehir de eğitimde ne durumdayız yazısıyla başlayan tartışmaya sitemizin değerli yazarları kendi düşüncelerini  kamuoyuyla paylaştı.

Tüm yazılanların tek gayesi vardı Seydişehir de eğitim kalitesini nasıl olurda bir adım daha ileriye götürürüz.

Bu amaçla yazılmış yazılar faydalı olup  olmadığı zaman içinde  hep birlikte  göreceğiz..

 ÖSS konusunda ilçemizin güzide okulları şimdiye kadar ilçenin başarısında büyük katkı sağladılar ve sağlamaya da devam edecekler bundan hiç kimsenin şüphesi olmamalı...

 SBS konusunda ise Seydişehir uzun yıllar Konya da hep başa oynadı ve bizlerde bu başarıyı hep alkışladık destek verdik.  Şimdilerde ise Seydişehir de eğitim konusunda uzun süre devam eden başa oynama durumunun ufak tefek sapmalar olduğunu görmekteyiz.  Yaşanan bu olay çeşitli şekilde değerlendirmek  mümkün..

 Birileri çıkıp diyebilir ki;

-uzun süre aynı performansla , en üst seviyede bu işi götürmek çok zordu ve  şu an  ilçede yaşanan  sıkıntıda bu işte,

-hayır, hayır konu  okullar bazında değerlendirilmeli , önceki yıllarda  başarılı okullar yine başarılı ,

- bazı okullar  geçen yıllarki başarısından  oldukça  uzak, başarılarında müthiş şekilde düşme var , buda ilçe  ortalamasını düşürüyor

-kimilerine görede başarısızlık yok.

Bu söylenenlerin hepsi kendi içinde doğrudur tartışılabilir.  İlçenin  nüfusu kadar  insanın egitim ,ögretimle  çok yakından ilgisi alakası varsa  bu konunun tartşılmasından doğal bir bir şey olamaz herhalde..

 Konuyu  tarşırkende hiç kimsede oturup ta birilerini suçlama, birilerinin üzerine fatura keme lüksü yoktur. Tabiki konu  tartışılırken  egitimle ilgili argümanlar kullanılarak konuşulup yazılacak.

 Meseleyi bayagılaştırmak, küçümsemek ve konuyu tartışmaya çalışan insanları suçlayarak bir yere varılması söz konusu değildir.

Hem tüm sayısal rakamlar tüm istatistikler ortada ve birileri yanlış söylüyorsa başka birileri de çıkar bunun doğrusu şudur der.

 Eğitim konusunda  yaşanan bu  sorun tüm okulların sorunumu  yoksa başarısız olan okullar mı değerlendirilmeli.   Bence  başarısız okullar  değerlendirilmeli  ve başarılı olanların motivasyonu  bozulmaması lazım..

Bu durumu şöyle anlatmanın anlamlı olacağı kanaatindeyim…

-Afrika’da bir ceylan her sabah uyanır. Aslandan daha hızlı koşması gerektiğini yoksa ona yem olacağını bilir.

- Afrika’da bir aslan her sabah uyanır. Ceylandan daha hızlı koşması gerekti
ğini yoksa aç kalacağını bilir.

— Aslan ya da ceylan olmanızın bir önemi yoktur. Yeter ki her sabah güneş do
ğduğunda koşmak zorunda olduğunuzu bilin.

Süregelen tartışmaları da bu manada değerlendirmek doğru olandır. Bu tartışmaları kişiselleştirmeden tatlı bir rekabet çerçevesinde götürmenin eğitim ve öğretimle alakalı yaklaşık 25 bin kişiye ve ilçemize kazandıracakları noktasında fayda sağlayacağı kanaatindeyim…

 

 

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.