Elektrik Piyasası Müşteri Hizmetleri Yönetmeliği, dün Resmi Gazete'de yayınlanarak yürülüğe girdi.
- Yönetmeliğe göre elektrik tüketicisinin telep etmesi halinde elektrik kesintileri, kesintinin ne kadar daha devam edeceği gibi tüm bilgiler müşterilere SMS veya e-posta yolu ile gönderilecek. Vatandaşın bu durumu talep etmesi halinde elektrik dağıtım firması SMS veya e-posta ile bunu bildirmek zorunda kalacak.
ÇAĞRI MERKEZİ ZORUNLU
- Tüm elektrik dağıtım şirketlerinin çağrı merkezleri 7-24 saat çalışmak zorunda olacak.
- Vatandaş elektrik aboneliği başvurularını artık internet ya da telefon aracılığıyla yapabilecek. Mümkün olması halinde abonelik sözleşmeleri elektronik imzayla imzalanabilecek.
- Elektrik faturaları, kredi kartıyla ödenebilecek. Faturaların kredi kartıyla ödenmesine ilişkin usul ve esaslar kurul kararıyla belirlenecek.
YANLIŞ BİLGİ İPTAL SEBEBİ
- Abonelik başvurularında gereken bilgi ve belgeler bakımından da beyan esası getirildi. Şirketlerin abone olacak gerçek ve tüzel kişilerden onlarca belge istemeleri yasaklandı. Yanlış bilgide ise abonelik iptal edilebilecek.
- Tüketicilere, geriye doğru olarak 3-4 yıllık fark faturasının çıkarılmasının önüne geçilecek.
- Şirketler artık sayaç değişimlerinde para talep edemeyecek.
(Akşam)