Avrupa'nın en popüler otomobillerinden biri olan Golf'ün elektrikli modeli gücünü ön aks üzerindeki elektrikli motorundan alıyor. Maksimum gücü 85 kW/115 beygir olan motorun torku 270 Nm. Daha ekonomik sürüş için motor 50 kW/69 beygir gücünde de çalışabiliyor.
315 kg ağırlığındaki, 26,5 kilowatt-saatlik Lityum-iyon batarya paketi ile Golf blue-e-motion 150 km sürüş menziline sahip. Volkswagen araç 2013 yılında seri üretime girdiğinde bu menzilin yükseleceğini söylüyor. Azami hızı 135 km/s olan aracın 0-100 km/s hızlanması 11,8 saniye.
Volkwagen, Golf blue-e-motion'ı, elektrik tüketimini şoförünün takip edebileceği bir gösterge paneli ile donatacak. Gösterge panelinde, araç sürülürken bataryayı tassaruflu kullanmak için takometre yerine, kilowatt durumunu gösteren bir kadran bulunacak.
İçten yanmalı motorlu otomobillerde de kullanılan, araç yavaşlarken devereye giren ve dinamo gibi çalışan, 'kinetik enerji geri kazanma' fonksiyonu, Golf blue-e-motion'da da var. Tamamen elektrikli otomobilde sistemin dört farklı ayarı var. D konumunda ayağınızı gazdan çektiğinizde araç diğer otomobiller gibi süzülüyor, ancak D3 diye ayarlandığında ise gaz kesilir kesilmez, maksimum enerji şarj edilerek, araç hızlıca yavaşlıyor.
Golf blue-e-motion'da üç sürüş profili bulunuyor; Normal, Komfor+ ve Menzil+. Normal profilinde maksimum güç kullanımdayken, Menzil+ profilinde güç 50 kW/69 bg'ye düşüyor.