Elektrikli otomobil sınıfta kaldı

Güç kaybı yaşanıyor

Elektrikli otomobillerde kullanılan lityum iyon pillerde en iyi verimin -10 ve 30 arasındaki sıcaklıklarda sağlanabildiği belirlendi.

Temiz enerji üzerine çalışmalar yapan Pike araştırma şirketi, sıcaklık gibi çevre faktörlerinin pil performansını nasıl etkilediği üzerine çalışma yaptı.

AA muhabirinin söz konusu çalışmadan derlediği bilgilere göre, piller en iyi -10 ve 30 derece arasında performans veriyor yani bir anlamda elektrikli otomobil sahiplerinin, yaşadıkları iklime göre pillerini sıcak ya da soğuk tutmaları gerekiyor.

GÜÇ KAYBI YAŞANIYOR

Vurgulanan ısı aralığının, ABD hükümetine bağlı Enerji Ofisi'nin verileri ile tutarlılık gösterdiği belirtilen raporda, söz konusu çalışmanın ülkenin farklı yerlerinde yaşayan, elektrikli otomobil sahiplerinden gelen ''güç kaybı'' şikayetleri üzerine hazırlandığı ifade edildi.

Şirket, hava sıcaklığının, pil ömrünü 5 yıl kadar etkileyebildiğini belirledi. Araştırmaya göre -10 derece altındaki sıcaklıklarda piller tam güç veremiyor. 30 üzerindeki sıcaklıklarda ise çoğu pil, hızlı bir şekilde ''ömründen yiyor''.Raporda, çalışmanın özellikle 40 derecenin üzerinde sıcaklığa ulaşan Arizona, Texas ve California'nın güneyinden gelen şikayetleri haklı çıkardığı ifade edildi.

AKTİF SIVI SOĞUTMA YÖNTEMİ

Otomobil üreticileri, bilhassa sıcak havalardan etkilenen pillerin ömrünü uzatmak için ''aktif sıvı soğutma'' gibi teknolojilere yöneldiği belirtilen raporda, ancak bu ya da benzer teknolojileri kullanan otomobil üreticilerinin, müşterilerini söz konusu sorundan uzaklaştırabildiği ifade edildi

Otomobil Haberleri

TOGG Kampanyayla MTV Hamlesi Yaptı
Ucuz Tesla Geliyor
Opel Frontera Elektriklenip Türkiye'ye Geliyor: İşte Yeni SUV'nin Özellikleri!
BYD Seal ve Volkswagen ID3: Elektrikli Araç Piyasasında İki Devin Karşılaştırması
TOGG'a Rakip Geliyor Fiyatı Gururunun Önüne Geçiyor