135i üzerine inşa edilmiş M Coupe, kardeşinden 5mm daha uzun, 13 mm daha geniş ve 35kg daha hafif. BMW aracın ağırlık dağılımının 51,7/48,3 oranında olduğunu açıkladı ve bu değer gerçekten çok başarılı.
Aracın kaputunun altında 3.0 litrelik çift turbolu bir motor bulunuyor. 5900 d/d’de 335 hp güç üreten motor 7000 d/d’nin üzerine çıkabiliyor. 1500-4500 d/d aralığında 450 Nm tork üreten motor overboost özelliği sayesinde 50 Nm ek tork sağlayabiliyor.
M Coupe 6 ileri manuel şanzımanla gücünü arka tekerlere gönderiyor. M serileri için özel üretilen bir diferansiyel kullanan araç 0-100 km/s hızlanmasını 4.9 saniyede tamamlıyor. Aracın maksimum hızı ise 250 km/ s ile sınırlandırılmış.
M Coupe’nin süspansiyon sistemi, ağabeyi M3’de elde edilen tecrübelerle şekillendirilmiş. Aracın fren sisteminin iyileştirilmesi için de önde 360 mm, arkada ise 350 mm’lik soğutmalı fren diskleri kulanılmış.
BMW, 1 serisi M Coupe’nin 2011 ilk baharında satışa sunulacağı bilgisini verdi, ancak fiyat konusunda bir açıklama yapılmadı.