İSTANBUL (AA) - Sosyal medya uzmanı Ümit Sanlav, sosyal medyada yer alan kurumsal hesaplarda özellikle iletilere ve paylaşımlara yapılan olumlu yorumların beğenilmesi, olumsuz yorumlara ise cevap verilmekten korkulmaması gerektiğini bildirdi.
Ortadoğu Grup Kurumsal İletişim Müdürü Sanlav, yazılı açıklamasında, sosyal medyanın markalar için ne anlam ifade ettiğini kaydederek, kurumsal hesaplar üzerinden etkili iletişim kurmanın tüyolarını aktardı.
Sanlav, 1978’de ilk sosyal medya girişimi olarak adlandırılan "BBS" isimli yazılımdan "MIRC’a, "ISQ'dan günümüzün en etkili sosyal medya mecraları olan "Linkedin", "Facebook", "Twitter" ve Instagram’a kadar olan süreçte, iletişimin sanallıktan kurtulup gerçeğe dönmesi ile sosyal medya, kurumlar için büyük önem taşır hale geldiğine değindi.
"Sosyal Medya Savaşları" kitabının yazarı, medya ve PR danışmanı Sanlav, sosyal medyanın insanların hayatına daha çok girmesi ile iletişim alışkanlıklarının değiştiğini belirterek, şöyle devam etti:
"Örneğin Facebook'un 2 milyar üye sayısını geçmesi ve diğer tüm sosyal medya mecralarındaki üyeliklerin bu oranda artması, artık bu alanın ne kadar ciddi bir alan olduğunu ortaya koydu. Marka ve işletmeler gazete, televizyon ve dergiler gibi geleneksel medyaya ayrılacak bütçelere birde sosyal medyayı eklemek zorunda kaldılar, Linkedin, Facebook, Twitter ve Instagram başta olmak üzere sosyal medya hesapları açtılar. Önceleri bu alanı nasıl kullanacağını tam olarak kavrayamayan birçok marka acı tecrübeler yaşayınca, sosyal medyanın ne kadar ciddi bir alan olduğunu anladılar. Yani artık bu mecra eğlenceyi çoktan aşmıştı, hiçbir marka ya da kişi sırf bu alanda olmak için sosyal medyaya adım atmamalıydı, iyi yönetilen bir sosyal medya hesabının katkıları kadar, yanlış yönetilen hesapların da zarar vereceği aşikardı."
- "Tüm paylaşımlarınızdan aynı dili kullanın"
Sanlav, kişisel ve kurumsal hesaplarda sosyal medyayı iyi kullanma hedefinin, normal hayattaki başarı ve popülariteyle, sosyal medya arasında bağ kurup, birbirleri arasındaki etkileşimden menfaat elde etmek olduğuna dikkati çekerek, sosyal medyada etkileşim oluşturmaya ilişkin şu noktalara değindi:
"Yakın geçmişe kadar reklam ve tanıtım denildiğinde küçük ölçekli işletmelerin yanına yaklaşamayacağı geleneksel medyanın yüksek meblağlı rakamları akıllara gelirdi. Sosyal medya ve dijital marketing bu alanda özellikle küçük işletmeler için önemli fırsat eşitliği oluşturuyor. Ziyaret edilen sayfaların uzun süre paylaşım yapmaması doğru değildir. Hedef kitleniz ve müşterileriniz sizden düzenli olarak paylaşım yapmanızı bekler ve bu sayede siz de onlardan geri bildirim alırsınız. Güncellemeler; faaliyet alanınızla ilgili fotoğraflar, durum bildirimleri, projeler, yeni haberler ve etkinliklere yönelik olabilir. Her paylaşım müşterilerinizle etkileşim ve bağlantı oluşturmayı ve markanızın adını müşterinin hafızasında en tepelerde tutmayı sağlar. Fakat burada ölçü çok önemlidir, gereksiz ve çok sık periyotlarla yapılan paylaşımlar bıktırıcı ve olumsuz etki yaratır, özellikle reklam içerikli firma paylaşımları takipçi kaybına neden olabilir. Kişisel hesaplar tek kişi tarafından yönetilip, belli bir karakteri yansıttığı için doğal olarak tutarlı bir tarzı olmasına rağmen, kurumsal hesaplar ve markalar için bu durum bir hayli zordur. Tüm paylaşımlarınız ve kanallarınızda aynı tutarlılığı gösteren net bir marka sesi oluşturun. Bunu birtakım basit kurumsal kimlik oluşturarak yaratın ve kurallarınıza sadık kalın. Tüm paylaşımlarınızda aynı dili kullanın, kesin ve tutarlı bir şirket kişiliği oluşturun. Var olduğunuz tüm sosyal medya kanallarını aynı kişinin, aynı stil ve aynı içerik diliyle yönetmesine dikkat edin."
Sanlav, kurumsal hesapların yönetiminde yapılan en önemli yanlışlardan birinin kurumun ağırlığını hissettirmek adına kibirli bir duruş sergilemek olduğunu kaydetti.
Herkesin fark edilmek istediğini, hedef kitleyle paylaşımlara ve durum güncellemelerine yorum yaparak etkileşimde bulunulması gerektiğini aktaran Sanlav, "Kurumsal hesaplarda özellikle iletilerinize ve paylaşımlarınıza yapılan olumlu yorumları beğenin, olumsuz yorumları cevaplamaktan korkmayın. Başkalarının paylaşımlarına ise kurumsal ağırlığınızı göz ardı etmeyecek şekilde, önerecek değerli şeyleriniz olduğunu gösterin. Beğeni tebriklerinizle artan etkileşimler gündemde olmanızı ve her zaman hatırlanmanızı sağlayacak." değerlendirmesini yaptı.
"Karşılıklı değerleri paylaştığımız bir topluluk içinde yaşıyoruz, sosyal medyada da etrafınızdakilere mümkün olduğunca yardımcı olun." görüşünü paylaşan Sanlav, şirkete ilişkili sayfalar ve bağlantılarla nasıl görünmek istendiğine yardımcı olacak bir kişilik tanımlanması gerektiğini vurguladı.
Sanlav, sektör, yerel işletmeler, şehirdeki kültür ve sanat etkinlikleri, spor kulüpleriyle bağlantıları genişletmek yararına ilgili sayfaların seçilmesi tavsiyesinde bulunarak, "Sektörel bilgi ve gelişmeleri paylaşmaktan çekinmeyin, topluluğunuzun bağlantı merkezi olun. Sosyal medyada etkileyici hesap oluşturmanın ilk adımı sağlam ve kaliteli bir profil oluşturmak ise ikinci adım da kaliteli ve ilgi çekici bir içerik yönetimidir. Kurumunuzun ve markanızın algı yönetimine uygun şartlarda olmak kaydı ile şu içeriklere dair paylaşımlar ihmal edilmemelidir: Ürün ve hizmet tanıtımını hedefleyen, kuruma özgü içerikler; kurumunuzun etkinlik içerikleri; sektöre özel bilgilendirme içerikleri; başta temsil ettiğiniz sektöre özgü olmak üzere, belirli gün ve haftalara dair içerikler; markanızın algısına uygun olmak kaydı ile güncel gelişmeler ve gündeme dair içerikler; paydaşlarınızdan (müşteri ve takipçilerden) gelen olumlu içerikler." değerlendirmesini yaptı.
AA