Sosyal ağların vazgeçilmezi Facebook, zaman zaman aldığı kararlarla kullanıcıların gizliliğini tehlikeye sokacak uygulamalarda bulunmaktan vazgeçmiyor. Daha önceki dönemlerde fotoğraflar konusunda büyük bir arşiv tuttuğu bilinen Facebook'un yeni arşivi kullanıcıların imleci için olacak.
Sosyal iletişim sitesi Facebook'un bundan böyle kullanıcıların fare imleçlerini hangi link ve reklamların üzerinde ne kadar süre tuttuklarını ölçebilen bir gözetim programı kullanacağı açıklandı.
Facebook Analitik Bölümü Başkanı Ken Rudin, Wall Street Journal gazetesine yaptığı açıklamada yeni teknolojinin hem reklamların daha etkili yerleştirilmesi hem de sitenin tasarımının geliştirilmesi için kullanılacağını söyledi. Facebook'un şu anda henüz "deneme aşamasında" olduğunu belirttiği imleç takip teknolojisi, bundan önce Shutterstock gibi fotoğraf satış sitelerinde müşterilerin en çok dikkatini çeken karelerin tespit edilmesi için kullanılıyordu.