"Sponsorlu Hikayeler" adındaki Facebook'un popüler reklam hizmeti hakkında alınan büyük karar sosyal ağ sitesinin başını ağrıtabilir. Facebook yönetimi, popüler reklam içeriklerindeki beğendiği sayfaları izinsiz olarak kullandığı için reklam veya sayfa sahibi üyelerine para ödemek zorunda kalacak gibi görünüyor.
Buzz Feed'in yayınladığı haberlere göre ABD'de açık edilen bir dava sonucunda, davacı ile anlaşmaya girerek milyon dolarlar ödemeye razı oldu. Davanın konusu ise Sponsorlu Hikayeler içeriklerinde izinsiz olarak kullanıcı bilgilerine gizli erişim yaparak özel hayata taciz.
Kaybedilen dava sonucunda, reklamlara müdahale etmek için bir izne gereksinim duyan Facebook, bu izni kullanıcıdan alamaz ise müdahale bedeli olarak reklam sahibi üyesine 10$ vermek zorunda kalacak. Aksi takdirde dava 2.aşamaya atlayacak.
Mahkeme sonucundaki kesin yargılar ve belgeler sayesinde dava bir karara bağlandı. Sonuç ise ABD'de reklamına müdahale edilerek özel hayatına ait bilgilerini kullandığı üyelerine 20 Milyon $'ı, 10$ paylarla dağıtması gerektiği olarak açıklandı.
3 Aralık 2012 tarihinden önce Sponsorlu Hikayeler içeriğinde adı geçen kullanıcılar bu adresteki formu doldurarak ücretin ödenmesi talebinde bulunabilecekler.
ABD'DEKİ 150 MİLYON KULLANCIYLA SINIRLI
Şuan için 20 Milyon $'ın ödenmesi gereken kişi sayısı ABD'deki 150 milyon kullanıcı ile sınırlı kalsa da, bu gelir paylaşımını mahkeme kararıyla ilerleyen zamanlarda ABD dışında yaşayan diğer üyeleriyle de paylaşmak sorunda kalacak. Facebook yönetiminin itiraz ettiği tek şey ise, gelirlerini bedava hizmet sunduğu üyeleri ile paylaşmak olacaktır.
Yakın tarihte Facebook, bu sözleşmeyi değiştirerek bedava hizmet sunduğu üyeleriyle reklam gelirlerini paylaşmaması gerektiği maddesini eklemeyi düşünüyor. Böyle bir madde ile karşılaşmamız gayet mümkün görünüyor