Far ve silecek takılan "Kiraz" trafiğe çıkabilecek

Namık Kemal Üniversitesi öğrencilerinin geçen yıl TÜBİTAK yarışmaları için ürettiği elektrikli otomobil "Kiraz", üzerinde yapılan değişiklikler ve eklenen teknik özelliklerle günlük hayatta da kullanılabilecek - NKÜ Biyosistem Mühendisliği öğretim üyesi D

TEKİRDAĞ (AA) - EMRAH GÖKMEN - Namık Kemal Üniversitesi (NKÜ) öğrencilerinin geçen yıl TÜBİTAK yarışmaları için ürettiği elektrikli otomobil "Kiraz", eklenen far ve silecekler sayesinde "asfalta çıkabilir" hale geldi.

NKÜ bünyesinde kurulan "Güneşinoğlu" ekibinin geçen yıl tasarladığı elektrikli otomobil, teknik özellikleri tamamlandıktan sonra Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumunun (TÜBİTAK) ağustos ayında düzenleyeceği yarışmada boy gösterecek.

NKÜ Biyosistem Mühendisliği öğretim üyesi ve Güneşinoğlu ekibinin koordinatörü Doç. Dr. İlker Hüseyin Çelen, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 2012 yılında başlattıkları çalışma kapsamında, geliştirdikleri projelere yeni eklemeler yaparak yollarına devam ettiklerini belirtti.

Her sene yeni bir arabayla yola çıktıklarını, bu yıl ise daha önce TÜBİTAK yarışmaları için ürettikleri "Kiraz"ı geliştirmeye karar verdiklerini anlatan Çelen, bu çerçevede de araca yeni teknik özellikler eklediklerini ifade etti.

Çelen, TÜBİTAK'ın belirlediği çerçevede aracın teknik özelliklerini geliştirdiklerini vurgulayarak, şöyle konuştu:

"Tabii burada TÜBİTAK güncel hayatta kullanabileceğimiz bir araç geliştirme üzerine bizim çalışmamızı istemekte. Birçok üniversite de bu konuda çalışmalar yapmakta. Geçen sene geliştirdiğimiz ve Kiraz ismini verdiğimiz aracımıza bu sene far ve silecekler ekledik. Trafikte kullanıma uygun olarak ayrıca yine TÜBİTAK tarafından belirtilen birtakım teknik özellikler üzerinde değişiklik yaptık.

Aracımızı 100 kilometrede 2,5 lira daha az masraf ortaya koyarak kullanmak istiyoruz. Bunun için de aracın hafifleştirilmesi, birtakım enerji kaybına sebep veren özelliklerinin iyileştirilmesi üzerine bu sene yeniden çalışmalara başladık. Yeni katılan öğrenci arkadaşlarımızla aracımızı asfalta çıkabilir hale getirdik."

- "Kapısı kilitleniyor, sileceği çalışıyor"

Üzerinde yapılan değişiklikler ile aracın günlük yaşamda kullanılabilecek duruma geldiğini kaydeden Çelen, şu bilgileri aktardı:

"Biz tabii TÜBİTAK yarışlarına hazırladığımız için daha düşük kapasiteli piller kullanıyoruz. Pil kapasitesini artırdığımızda, aracımız ile daha uzun mesafeler gidebileceğiz. Aynı zamanda da ilk yaptığımız araba tek kişilikti şimdi çift kişilik aracımız var. Sileceği, farları var, kapıları kilitlenebiliyor, bir de bagajı var ve kullandığımız lityum bazlı pillerle daha uzun mesafelere ulaşabiliyoruz."

- "Bataryaları tam dolu 500 kilometre yol katediyor"

Takım lideri NKÜ Biyosistem Mühendisliği son sınıf öğrencisi Ferhat Servi ise Güneşinoğlu ekibi olarak her yıl düzenlenen TÜBİTAK'ın "alternatif enerjili araç yarışması"na katıldıklarını söyledi.

Geçen yıl 37 takım arasında 17'nci olduklarını anlatan Servi, "Bu sene 59 takım katılacak ve bizim hedefimiz ilk 10'a girebilmek. Yaptığımız Kiraz adlı araç, bataryaları tam dolu olduğunda yaklaşık 500 kilometrelik bir menzile sahip ve 100 kilometrede 2,5 liralık bir enerji tüketiyor." dedi.

AA

Teknoloji Haberleri

Yeni Nesil 5G Teknolojisinin Temel Özellikleri
Cerrahi İşlemlerde Robotik Tıp Kullanımı
Mevlana Kalkınma Ajansı TeknoGirişim Dersi Programı'nın 4. Dönemi Başladı
HÜRJET ses hızını aşmayı başardı