Lüks spor otomobil markası Ferrari, 2011 yılında tüm dünyada gerçekleştirdiği 7 bin 195 adet araç satışıyla tüm zamanların en yüksek satış rakamlarına ulaştı.
Konuya ilişkin yapılan açıklamaya göre, bir önceki yıla göre yüzde 9,5'lik bir performansla satışlarını artıran ve tarihinin en yüksek satış sonucuna imza atan Ferrari, California ve 458 Italia modellerine ek olarak FF modelinin de etkisiyle bu sonucu elde etti.
Dünya çapında 58 ülkede faaliyet gösteren Ferrari'nin gelirlerinin aynı zamanda ilk defa 2 milyar avro eşiğini geçerek yüzde 17,3'lük artışla 2,25 milyar avroya ulaşması ise ön plana çıkan bir diğer önemli yıl sonu verisini oluşturuyor. 2011 yılında ticari karını yüzde 3,2'lik artışla 312 milyon avroya yükselten İtalyan lüks spor otomobil üreticisi, 2011 yılında ise 270 milyon avroluk ARGE yatırımı gerçekleştirdi.
2011 yılında ABD pazarında yüzde 8 büyüme ile 1.958 adet araç teslimatı yapan Ferrari, geçtiğimiz yıl en büyük ikinci pazarı haline gelen Çin'de ise yüzde 60'ı aşan büyüme ile 777 adet araç satışı gerçekleştirdi. Almanya'da 705 adet, İngiltere'de ise 574 adet araç satışı gibi sonuçlar, ülke performansı açısından dikkat çekerken, Ferrari'nin çeşitli marka aktiviteleri de (perakende, lisanslama ve e-ticaret) dikkat çekici global başarılar arasında yerini aldı.
Abu Dabi'deki Ferrari temalı eğlence parkı içindeki Ferrari Store ile dünya çapında en yüksek ulaşan Ferrari, 12,5 milyon avro perakende satış geliri elde etti. Online Ferrari Store'da satışlarını yüzde 25, ziyaretçi sayısını ise yüzde 30 artıran Ferrari'nin Facebook sayfası ise 2011 yılında yüzde 65 artışla 6,2 milyonu aşkın marka sever tarafından beğenildi.
Maranello'da yer alan Ferrari Müzesi'ni ise geçen yıl yüzde 60'ı İtalya dışından olmak üzere 240 binden fazla kişi ziyaret ederek bir başka rekora imza atıldı.