Giulietta yeniden doğdu

Giulietta küllerinden yeniden doğdu

İtalyan üretici Alfa Romeo'nun 1954'de yılında tanıttığı ve on bir yıl boyunca üretilen modeli efsane Giulietta, takvimler 2010'u gösterirken küllerinden yeniden doğdu.Markanın kompakt HB sınıfındaki temsilcisi 147'nin yerini alan Giulietta, farklı tasarımıyla müşteri çekmeyi planlıyor. 1.6 litrelik dizel motorun avantajını satışlarına yansıtma

Tasarım

Giulietta’nın ön tasarımında ilk dikkati çeken, ana aydınlatma grubu içerisindeki LED tipi gündüz farları… Büyük Alfa Romeo ızgarası kaput üzerinden gelen iki çizginin birleştiği yerde bulunuyor. 17 inçlik jantların üzerinde duran Giulietta’nın arka kapı açma kollarlının farklı konumu profil görünümünün şıklığını arttırmış. Çok şık görünen arka kısımda stopların ortasındaki büyük Alfa Romeo logosu ve altındaki Giulietta yazısı aracın kimliğini dışa vuruyor. Ayrıca bu logo aynı zamanda bagaj açma düğmesi olarak işlev görüyor. Alfa Romeo Giulietta, çok yakın akrabası Fiat Bravo’dan 1,5 cm, Volkswagen Golf’den ise 15,2 cm daha uzun. Bu sınıfın en büyüklerinden biri olan Mazda 3 ise Giulietta’dan 10,9 cm daha uzun.

İç mekan

Alıştığımız Alfa Romeo iç mekanlarından daha farklı bir havanın hakim olduğu ön konsolda ses sisteminin olduğu bölüm fazla sade kalmış. Sis farlarını, start&stop sistemini ve merkezi kilidi kontrol etmeye yarayan şalter benzeri tuşların kullanımı gayet rahat. Bu tuş grubunun altındaki klima kontrol butonları ise büyük kontrol kumandalarıyla kolay kontrol edilebilmenin yanı sıra görsel olarak da şık görünüyorlar. Vites topuzunun hemen önünde bulunan DNA şalteri ise dynamic, normal ve all weather modları arasından birini kendi sürüş tarzınıza göre seçmenize olanak sağlıyor. Fiat grubunun izlerinin görüldüğü direksiyonda ses sistemi kontrol butonları yer alıyor ve kullanımı gayet rahat. Derine konumlandırılmış göstergelerin gündüz ve farlar açıkken okunabilirliği iyi, ancak gösterge aydınlatmaları sürekli olarak açık olmadığından bazen göstergeler okunamıyor. DNA sistemi Dynamic moda alındığında göstergelerin ortasındaki dijital yol bilgisayarı ekranından turbo basıncını dijital olarak takip edebiliyorsunuz.

Motor

Fiat Power Train tarafından geliştirilmiş olan Multijet motorun 1.6 litrelik versiyonuna sahip olan test aracımız 4000 d/d’da 105 hp güç üretiyor. Bu motorun 120 hp güç üreten seçeneği Alfa Romeo Giulietta’da sunulmuyor. Fiat Bravo’dan da tanıdığımız motor 1750 d/d’da ürettiği 320 Nm torku ile 1385 kg ağırlığındaki Giulietta’yı hızlandırmakta zorlanmıyor. Gayet başarılı ara hızlanmalara da imza atan ünite gücünü 6 ileri manuel şanzıman vasıtasıyla ön tekerlere iletiyor. Şehir dışında aracın daha düşük devirli bir şekilde yol almasını sağlayan 6 ileri manuel şanzımanın, standart olarak sunulan start&stop sisteminden daha fazla ekonomi yaptırdığı açık. Testimiz süresince 100 km’da 5.9 litre ortalama yakıt tüketen Giulietta’nın tüketim değerlerini 7 litrenin üzerine çıkarmak veya 5 litrenin altında tutmak çok zor değil.

Yol tutuş ve konfor

Test aracımızdaki deri kaplı koltuklar sportif sürüşler için yeterli yan desteği sunarken, uzun yolculuklarda sunduğu konfor ile daha az yorulmamıza sebep oldu. Sert olmayan süspansiyonları Giulietta’nın içerisine yansıyan darbeleri başarılı bir şekilde emiyor.Son derece gelişmiş ayarlara sahip olan DNA sistemi tüm Giulietta’larda standart olarak sunuluyor. Aracın sürüş karakterini, sürücünün stiline ve yol şartlarına göre değiştiren sistem her şartta güvenli yolculuklar sunmayı hedefliyor. DNA sisteminin araç üzerinde yaptığı değişiklikleri Avrupa’da sunulan navigasyonlu modelde daha ayrıntılı bir şekilde görmek mümkün. Test aracımızda ise sadece yol bilgisayarında çıkan uyarılarla modların değiştiğini anlayabiliyorduk. Hızlı girilen virajlardan bile alnının akıyla çıkan Giulietta, yol tutuş konusunda beğenimizi kazandı. Fren performansını da beğendiğimiz Giulietta, sınıfındaki birçok rakibinden daha iyi frenlere sahip.

Güvenlik

Alfa Romeo Giulietta, bu yıl girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız ile ayrılarak güvenliğini kanıtladı.

milliyet

Otomobil Haberleri

BYD Piyasaya Damga Vuracak Seal 06 GT Modelini Tanıttı
Otomotiv Sektörü 2024'te Rekor Kırdı
Tesla Direksiyonu Kaldırdı
Otomotiv sektörü 7. kez Konya’da buluşacak
Nio, Tesla'ya Meydan Okuyor: Onvo L60 Fiyatını Düşürdü