Karayollarının tanımlamalarına bölünmüş yollarda eklendi. Ülkemizde şehirlerarası karayollarında 90 km, bölünmüş yollarda 110 km ve otoyollarda hız sınırı 120 km/h olarak belirlendi. Ancak yeni çıkan otomobillerin kadranlarına bakıldığında 280 km/h yazabiliyor. Araç üreticileri kendi otomobillerinin Euro NCAP testlerinden başarıyla geçtiklerinden bahsetselerde sakatlanma ve ölümle sonuçlanan trafik kazalarına şahit oluyoruz. Bunlara göre sürücüler artık hız limitlerinin yükselmesini istiyorlar.
İleri sürüş teknikleri uzmanları bölünmüş yollardaki hız sınırlarını yorumladılar:
Ethem Genim – İleri sürüş teknikleri uzmanı
İleri sürüş teknikleri uzmanı Ethem Genim, ülkemizde yolların hız sınırlarına uygun olarak yapılmadığını söyledi. Genim, Türkiye'de aslında bölünmüş yolun olmadığını, bölünmüş yol olarak lanse edilen yollarda refüşlerin olmadığını, asfalt kalitesinin doğru yapılmadığını söyledi. Genim, ülkemizdeki insanların hız sınırlarına uymadıklarını kamyonların bile otoyollarda 110 km'nin altında seyretmediğini söyledi. Millet olarak trafiğin bir takım oyunu olduğunu ve kurallar çerçevesinde bu oyunun oynanması gerektiğini sözlerine ekleyen Genim, insanların takip mesafesinden bile haberleri olmadıklarını söyledi.
Genim, trafikte 10 km düşük hızla seyredildiğinde kaza sırasında ölüm oranlarının belirgin bir şekilde azaldığını belirtti.
Genim, araçlarda yakıtı verimli kullanmamız gerektiğini ve uygun devirlerde vitesin değiştirilmesi gerektiğini söyledi. Günümüzde benzinli otomobillerin vites değiştirme devrinin maksimum 2500 devir, dizellerde ise 1800-2000 arasında yapılması gerektiğini söyledi. Bu sayede kurallara uygun otomobil kullanacağını belirtti.
Mete Bayrakçı - İleri sürüş teknikleri uzmanı
İleri sürüş teknikleri uzmanı Mete Bayrakçı, mevcut hız sınırlarının dünyaca kabul görmüş hız limitleri olduğunu söyledi. Aracın hızının arttıkça kütlesinin ağırlığının da katlanarak artacağını ve kaza anında kaçınılmaz sonlara neden olacağını belirtti. Ülkemizdeki asfalt kalitesinin bazı otoyolların dışında oldukça kötü olduğunu sözlerine ekleyen Bayrakçı, bölünmüş yollardaki şerit çizgilerinin aslında bir duvar olarak görmemiz gerektiğini söyledi. Belirlenmiş olan hız limitlerinin normal olduğunu, yüksek vitesli araçlarda devir yakalamak için gaza basılmaması gerektiğini, bunun için vitesin düşürülmesinin zorunlu olduğunu söyledi.
Habertürk