Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, ekim ayı itibarıyla evden internete erişim imkanı olan hanelerin oranı yüzde 95,5 seviyesine çıktı. 2022 yılı ekim ayından itibaren 2023'ün ekim ayına kadar olan 12 aylık süreçte internet üzerinden özel kullanım amacıyla mal veya hizmet satın alma ya da sipariş verme (e-ticaret) oranı yüzde 49,5 oldu.
2023 yılının ilk 3 ayında internet üzerinden mal veya hizmet satın alan ya da sipariş veren bireylerin yüzde 75,5'i giyim, ayakkabı ve aksesuar aldı. Ancak, haziran, temmuz ve ağustos aylarında web sitesi veya mobil uygulama üzerinden yapılan satın alma işlemlerinde sorun yaşayan bireylerin oranı yüzde 27,1 olarak belirlendi.
En sık karşılaşılan sorunlar sırasıyla yüzde 13,6 ile teslimatın belirtilenden daha yavaş olması ve yüzde 11,1 ile yanlış veya hasarlı mal/hizmet teslimi oldu.
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerdeki artışla birlikte kargo şubelerindeki iade işlemlerinde yaşanan sorunlara çözüm getirmek amacıyla Ticaret Bakanlığı tarafından yeni bir düzenleme yapıldı. 1 Ocak'tan itibaren yürürlüğe girecek olan "Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik" ile tüketiciler, satın aldıkları ürünleri teslim tarihinden itibaren 14 gün içerisinde iade etme hakkına sahip olacak.
Yeni düzenlemeye göre, malın ayıplı olması durumunda tüketiciler iade masraflarından sorumlu tutulmayacak. Tüketicinin iade masrafını talep etmesi halinde, bu masraf, iade edilecek mal veya hizmet bedeli ile teslimat masraflarından mahsup edilecek. Bu değişiklikle birlikte internet alışverişinde tüketicilere daha fazla güvence ve esneklik sağlanmış olacak.
Kaynak: https://ekonomi.haber7.com/ekonomi/haber/3374445-yilbasindan-sonra-iade-ucretini-tuketici-odeyecek