İBB'den eğitim dönemi öncesi alınan tedbirler

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin bu yıl "Akıllı Şehircilik" konsepti çerçevesinde hayata geçirdiği yeni proje kapsamında, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında veliler servis ücretlerini öğrenme, servis ve şoför sorgulamasını internet üzerinden yapabilecek

İSTANBUL (AA) - İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin bu yıl "Akıllı Şehircilik" konsepti çerçevesinde hayata geçirdiği yeni proje kapsamında, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında veliler servis ücretlerini öğrenme, servis ve şoför sorgulamasını internet üzerinden yapabilecek.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden yapılan açıklamaya göre, okulların açılacağı gün olan 17 Eylül'de 06.00-14.00 saatleri arasında toplu ulaşım araçları (Bilet Entegrasyona dahil olanlar) ücretsiz olacak. İBB tarafından verilen, okul servisi güzergah kullanım izin belgesi ve toplu taşıma aracı kullanım belgesi olmayan okul servis araçları ve şoförleri okul taşımacılığı yapamayacak. Belgeler okullar açılana kadar tamamlanacak.

Bu yıl İstanbul'da 2018-2019 eğitim-öğretim yılında 2 milyon 714 bin 30 öğrenci, 151 bin 604 öğretmen ders başı yapacak. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı 2018-2019 eğitim-öğretim yılı nedeniyle alınacak tedbirler kapsamında, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı 1. Bölge Müdürlüğü, İl Milli Eğitim Müdürlüğü, İl Emniyet Müdürlüğü, İl Jandarma Komutanlığı, İSPARK A.Ş, Şehir Hatları A.Ş, İDO A.Ş, İstanbul Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği, İstanbul Ticaret Odası ve İstanbul Umum Servis Araçları Odası'nın katılımıyla AKOM'da toplantıda uygulanacak eylem planı hazırlandı.

- Kayıtlı servis sürücüsü sorgusu

İstanbul Büyük Büyükşehir Belediyesi tarafından bu yıl ilk defa hayata geçirilen yeni bir uygulama ile veliler, https://tuhim.ibb.gov.tr/ adresinden servis sorgulaması yaparak servisler hakkında tüm bilgileri ve servis ulaşım ücretlerini öğrenebilecek. Siteye giren veli karşısına çıkan "kayıtlı şoför sorgulama" ile şoför bilgilerine ulaşarak şoförün sistemde kayıtlı olup olmadığını öğrenebilecek. Şoför sisteme kayıtlı ise, "servis taşımacılığında şoförlük yapmaya uygundur." ibaresi ekranda görünecek. Kayıtlı servis aracı sorgulama ile servis hizmeti alınan aracın hangi şahıs veya firma adına kayıtlı olduğunu ve servis yapmaya uygun olup olmadığını öğrenilecek. Araç sisteme kayıtlı ise firma/taşımacı ismi ile birlikte "servis taşımacılığı yapmaya uygundur" ibaresi ekranda görünecek.

Okul servis ücreti hesaplama ile okul türü seçildikten sonra başlangıç ve bitiş noktaları harita üzerinden işaretlenerek UKOME tarafından belirlenen ücret tarifesi üzerinden okul servis ücretleri hesaplanabilecek. Ücret hesaplaması yapılırken okul türü olarak "okul öncesi, ilkokul ve ortaokul" seçilmesi durumunda sistem tarafından, ücrete otomatik olarak yüzde 35 rehber personel ücreti de ilave edilerek veliler bilgilendirilecek. İlgili kurum temsilcileriyle AKOM'da yapılan toplantılarda, okul öncesi ve sonrası için de bir dizi tedbir alındı.

- Toplantıda alınan kararlar

Alınan kararlara göre, okul servis araçları öğrenci indirme-bindirme ve parklanma sırasında okul bahçelerini kullanabilecekler. Okul çevresinde öğrencilerin taşıtlardan inerek okul binasına girmeleri rehber personel ve öğretmenlerden oluşan “okul geçidi görevlileri” kontrolünde gerçekleşecek. Servis kullanacak öğrencilerin açık adresleri ve iletişim bilgilerinin servis şoförlerinde bulundurulması ve velilere duyurulması sağlanacak. Okulların açık adresleri, telefon numaraları, öğrenci kapasiteleri ve okul müdürlerinin bilgileri İl Jandarma Komutanlığı, İl Emniyet Müdürlüğü ve İBB Zabıta Daire Başkanlığı birimlerine gönderilecek.

- İETT ve Metro İstanbul toplam kapasitesi arttırılıyor

İETT tarafından mevcut 4 bin 840 otobüs ve 453 metrobüse ek olarak 349 adet otobüs ve 90 adet metrobüs konulacak. Okulların açıldığı gün, Metro İstanbul ve İETT tarafından gerçekleştirilecek toplam 5 bin 397 ilave sefer ile yaklaşık 596 bin 83 özel aracın trafikten çekileceği ve 894 bin 124 yolcunun toplu ulaşım sistemlerine yönlendirileceği hedefleniyor.
İstanbul Emniyet Müdürlüğü'nün saha personeli dışında büroda çalışan personelden destek alınacak, 83 adet motosikletli ve 156 polis ekip otosu görev yapacak. Yollarda oluşan maddi hasarlı kazalara İl Emniyet Müdürlüğü bünyesinde bulunan 189 çekici ile müdahale edilecek.

Trafik akışını sağlamak için okul çevreleri ve kritik noktalarda 47 yaya personel ile birlikte toplam 475 polis görevlendirilecek. Mobil Okul Timleri, okul önlerinde ve çevresinde meydana gelebilecek her türlü güvenlik sorununa en seri şekilde müdahale ederek, sorunu yerinde çözüme kavuşturacaklar. Ana arterlerde ve okul çevrelerinde zabıta ile koordineli olarak trafik yönlendirmesi yapılarak okul çevrelerindeki parklanmalar önlenecek. İDO ve servis odaları, koordineli olarak okul servis araçlarının İDO arabalı vapurlarını öncelikli kullanması için gerekli yönlendirmeleri yapacak. Okulların açıldığı gün, İlçe Emniyet müdürlükleri personeli de trafik düzeninin sağlanmasına yardımcı olacak.

İl Jandarma Komutanlığı yetki alanındaki bölgelerde trafik, emniyet ve asayiş hizmetlerini yerine getirmek üzere Jandarma Trafik, Asayiş müdahale, suç önleme ve araştırma devriyeleri ile okulların önleri ve yakınlarında yeterli sayı ve personelle tedbir alacak.

- İstanbul Büyükşehir Belediyesi Toplu Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü

Uygulamalara yönelik olarak, İBB Beyaz Masa ilgili kurum ve kuruluşlarla organizasyonlar yaparak koordinasyon sağlayacak. Toplu Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü tarafından hazırlanan broşürler 153 Beyaz Masa tarafından dağıtılarak veliler bilgilendirilecek. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Trafik Müdürlüğü, sinyal direklerine 1 hafta süreli ‘ben duyarlı sürücüyüm’ levhaları asılacak. Eğitim-öğretim dönemi başlangıcından önce gerekli görülen yerlerde sinyalizasyon, kent içi trafik kameraları ve şerit çizgileri bitirilecek. Kent içi kameralarından İstanbul trafiği izlenerek, tıkanan arterler ilgili birimlere bildirilip anında çözümlenecek.

- İstanbul Ticaret Odası-İst. Umum Servis Araçları Esnaf Odası

Servise çıkacak araçların, sürücülerin ve rehber personelin ilgili mevzuat kurallarına uygun çalışması için gerekli bilgilendirmeleri yapacak. Öğretim yılı başlangıç tarihinden en az bir hafta önce servis kullanan öğrencilerin adres ve iletişim bilgileri okul müdürlerinden temin edilerek güzergahlar tespit edilecek. Servis araçlarına, halkın gerektiğinde şikayet edebilmesi için "ALO 153" yazısı asılacak.

AA

Gündem Haberleri

Sağanak yağış Alanya'yı yıktı geçti
Tapu müdüründen açıklama: Eski tip kimlikle gelmeyin
İzmir'de Sağlık Skandalı! Yumurtalıklarını Aldılar Anne Olamayacak
Lozan'a Gitti İkinci Dünya Savaşı'na Türkiye'yi Sokmadı
Kamuya Yeni Personel Alımları ve Kadro İhdasları Resmi Gazete'de Yayımlandı