İstanbul Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İHBİR) tarafından düzenlenen "Lezzeti Dünya'ya Taşıyanlar: 2023 İhracat Öncüleri" ödül töreninde, MAY Tohum büyük bir başarıya imza attı. Bitkisel yağlar-yağlı tohumlar ve hububat-bakliyat-baharat ürünleri kategorisinde iki platin ödül kazanan firma, Türkiye’nin tohum ihracatında lider konumunu bir kez daha kanıtladı.
İhracatta Yüzde 70 Artış
MAY Tohum Yurtdışı Pazarlama ve Satış Direktörü Ersin Güneş, firmanın ihracatta sağladığı başarıyı şu sözlerle dile getirdi:
“2005 yılında MAY markasıyla başladığımız ihracatta, bugün cironun yüzde 35'ini ihracat ve lisans gelirleri oluşturuyor. 2023 yılında ihracat rakamlarımızı bir önceki yıla göre yüzde 70 artırarak hedeflerimizin üzerinde bir gerçekleşme sağladık. Bugün 45'i aşkın ülkeye ihracat yapıyor ve Türkiye tohum ihracatının yüzde 10'undan fazlasını gerçekleştiriyoruz.”
Güneş, MAY Tohum’un geliştirdiği ürünleri Avrupa Birliği, Karadeniz Kuşağı, Orta Doğu, Orta Asya, Afrika ve ABD gibi geniş bir coğrafyada tanıttıklarını belirtti.
ABD GDO’suz Tohum Pazarında Büyüme
MAY Tohum’un sürdürülebilir tarımsal çözümler geliştirme hedefi doğrultusunda Ar-Ge’ye büyük yatırımlar yaptığını ifade eden Güneş, hibrit mısır ve pamuk tohumlarıyla ABD’nin GDO’suz tohum pazarında önemli bir yer edindiklerini söyledi. Güneş, “Islahını Türkiye’de gerçekleştirdiğimiz nitelikli tohum çeşitlerimizle, ABD pazarında rekabet gücümüzü artırıyor ve büyümemizi hızla sürdürüyoruz” dedi.
Yenilikçi Ürünlerle Küresel Hedefler
MAY Tohum, yalnızca ihracat oranlarını artırmakla kalmayıp, yenilikçi ürün portföyünü genişleterek küresel pazarlarda daha güçlü bir konuma ulaşmayı hedefliyor. Stratejik öneme sahip Hibrit Ayçiçeği, Hibrit Mısır, Pamuk, Tatlı Mısır ve Fasulye gibi türlerde gerçekleştirdiği çalışmalarla firma, dünya çapında istikrarlı büyümesini sürdürüyor.
MAY Tohum, 2028 yılına kadar ihracat gelirlerini yüzde 50’ye çıkarma hedefiyle tarım sektöründe Türkiye’yi temsil etmeye devam ediyor.