İkinci el pazarının dalgalı yapısı Honda Civic için de geçerli. Aynı model yılına ait Civic modellerine çok farklı fiyatlardan rastladığınız oluyor. Bunda kullanıcıların aracın temizliğine verdiği önem veya önceden yapılan kazaların etkisi büyük. Ancak ne olursa olsun Civic için elinizde kalma sorunu yaşamanız pek de mümkün değil. İlk olarak 1972 yılında 3 kapılı hatchback karoser ile tanıtılan Civic, zaman içerisinde 5 kapılı, Shuttle isimli MPV ve sedan karoser versiyonlara sahip oldu. 80’lerin sonunda Türkiye’ye ithalatı artan Civic, özellikle “yumurta kasa” olarak anılan 1992 modeliyle adeta satış patlaması yaşamıştı. 3 kapılı hatchback ve 4 kapılı sedan modellerinde karbüratörlü motorlar düşük yakıt tüketimiyle dikkat çekerken, Si versiyonları performanslarıyla hala aranan modellerden. 1996 model yılında Euro Civic olarak adlandırılan model İngiltere’de üretiliyordu ve Rover 400 ile ortak özelliklere sahipti. Geçen yılların ardından ağırlaşan ve tasarımındaki çekiciliğini kaybeden Civic, 2006’da tanıtılan sekizinci jenerasyonuyla yeniden kompakt sınıfın en çok tercih edilen otomobillerinden biri oldu. Büyük farlı altıncı ve Amerikan pazarına hitap eden yedinci jenerasyondaki sorunsuzluk devam etse de yol ve rüzgar sesinin iç mekana olması gerekenden fazla alınması da karakteristik Japon otomobili özelliği olarak korundu. Yedinci neslin hibrid versiyonu markanın yenilikçi kimliğini pekiştirirken Türkiye pazarında bu model yerine bir sonraki nesil ticarileştirildi. Makyajlanarak güncelliğini koruyan sekizinci nesil Civic, rakiplerine göre yüksek kalan 0 km alım fi yatına rağmen kompakt sınıfın parlayan yıldızı olmayı sürdürüyor. İkinci el bir Civic alırken özellikle ön takımlarına baktırmanızı öneririz. Sesli çalışan bu aksam bozuk Türkiye yollarında büyük masraflara yol açmadan elden geçirilmeli. Bir de LPG takılmış versiyonlardan uzak durulmasını öneriyoruz.
Artılar
+ Başarılı otomatik şanzıman
+ Sorunsuz motorlar
+ Yeterli donanım
+ İkinci el değerini koruması
+ Yumuşak kullanım özellikleri
+ Güncel modelde tasarım
Eksiler
- Arkada yetersiz diz mesafesi
- 3 kapılılarda küçük bagaj
- Sesli süspansiyon
- Sesli motorlar
- Yol ve rüzgar sesi
- Yüksek periyodik bakım maliyetleri
Tipik sorunlar
* Elektrik ve ışık sisteminde arıza
* Rot kolu arızası
* Egzoz aşınması
TAVSİYE EDİLEN MOTOR SEÇENEKLERİ
1.6, benzinli, 110 HP
VTEC ile performans-ekonomi dengesini iyi yakalıyor. Ortalama yakıt tüketimi 6.5 lt/100 km.
1.6, benzinli, 125 HP
Güncel modeldeki ünite sınıfının ortalamalarını tutturuyor. Ortalama yakıt tüketimi 6.7 lt/100 km.
1.6, benzinli, 130 HP (Si)
Performansıyla tanınan motorun otomatik şanzımanlısı da mevcut. Ortalama yakıt tüketimi 7.2 lt/100 km.
1.6, benzinli, 160 HP
Vergi avantajına sahip, performans değerleri hala iyi seviyelerde. Ortalama yakıt tüketimi 6.8 lt/100 km.
2.0, benzinli, 200 HP
Type R modellerinde kullanılan yüksek devir seven ünite dünya çapında ödüllere de sahip. Ortalama yakıt tüketimi 9.0 lt/100 km.
Model tarihçesi
1972: İlk Civic 3 kapılı olarak tanıtıldı.
1980: İkinci nesil tanıtıldı.
1984: Üçüncü nesil tanıtıldı.
1988: Dördüncü nesil tanıtıldı.
1992: “Yumurta kasa” olarak anılan beşinci nesil tanıtıldı.
1996: Sonradan Türkiye’de de üretilen altıncı nesil tanıtıldı.
2001: Yedinci nesil tanıtıldı. 200 HP’lik Type R dikkat çekiyor.
2003: Makyajlanarak daha sivri farlara sahip oldu.
2006: Tasarımıyla söz ettiren güncel versiyon yollara çıktı.
2009: Makyajlandı. HB için 1.4 lt’lik motor getirildi.