Biz parmak izinin çok farklı olduğunu ve her insana özel olduğunu biliriz. Bunun gibi dil izinin de özel olduğunu okumuştum. Dilin deri çizgileri mi farklıdır yoksa bıraktığı iz mi onu bilmiyorum. Ancak insan yüzünün de farklı olduğunu ve özel olarak yaratıldığını biliyorum. Rabbimiz insanın yüzüne /simasına ve alnına çok özel kodları yerleştirmiştir. Biz bu kodları güzel okuyabilirsek ondan çokça istifade ederiz.
Ben bir Müslümanım. Kur’an-ı Kerim okudum. Anlamaya çalışıyorum. Anlamayı başardığımı sandığım ayeti kerimeler de var. Ama Allah'ın geçmiş kavimlere gönderdiği hak kitap olan Tevrat ve İncil'i okumadım. Bunun üzerine özel araştırma yapanların okuması elbette gerekebilir. Onların ilahi kökenli ama sonradan tahrif edildiğini de biliyorum.
Bugüne kadar niçin merak etmediğimi, okumadığımı soran olabilir. Şu hadisi şerif beni o konuda aydınlatıyor.
Sahabeden Cabir (RA) naklediyor:
Ömer bin Hattab (RA) elinde Tevrat’tan bir parça ile Resulullah’a (SAV) geldi. Dedi ki: ‘Ya Resulallah! Bu Tevrat’tan bir paçadır.’ Resulullah (SAV) ona bir cevap vermedi. O da elindekinden okumaya başladı. O okurken Resulullah’ın (SAV) yüzü değişiyordu.
Allah ona rahmet etsin Ebu Bekir (RA) dedi ki: “Resulullah’ın (SAV) yüzünü görmüyor musun, başı belalı adam?” Ömer (RA) Resulullah’a (SAV) baktı ve dedi ki: “Allah’ın gazabından ve Resul’ünün gazabından Allah’a sığınırım. Allah’tan Rab olarak, İslam’dan din olarak ve Muhammed’den Peygamber olarak razı olduk.”
Bunun üzerine Resulullah (SAV) buyurdu ki:
“Muhammed’e hayat veren Allah’a yemin ederim ki, size Musa görünecek olsa ve beni bırakıp ona uyacak olsanız, hak yoldan sapmış olursunuz. O yaşıyor olsa ve peygamberliğimi bilse bana uyardı.”
Peki, bu ilahi kitaplarda ne vardı acaba? Hepsini çok detaylı bilmiyorum elbette. Ama Kur’an-ı Kerim'e baktığımda oradan bazı izler buluyorum. Orucun geçmiş ümmete farz olması gibi. Ancak bunun yanında çok önemli bir iz buluyorum. Fetih suresinin son ayetinde Rabbimiz Tevrat ve İncil'de yer alan bir ifadenin Kur'an-ı Kerimde de tekrarını bize bildiriyor. Yani bu yargı ve ifadenin orada yer aldığını ben ayetten öğreniyorum.
Fetih suresi son ayete göre “Mü’minlerin alınlarında secde izleri” vardır. Ve bu onları bir Müslüman olarak tanınır hale getirir. Amenna ve saddakna… Buna inanıyorum. Ama işi ilginç kılan ve beraberinde birçok sorunun hızla akın etmesine sebep olan bir durum var.
- Alınlarında secde izi olacağına göre geçmiş bu muharref dinlerde namaz da var. Yani onlar da bozulmuş bile olsa namaz neden yok? Onlarda olması gereken namaz kaybolunca ve yerine nefse uygun gelen bazı davranışlar yerleşince secde izi de böylece yok oluyor.
- Hadisi şeriflerde namazın “Müslümanla kâfiri ayıran tek ayraç olduğu” ifade edilir. Aslında bu ayırım sadece kalpte yer alan iman ve Allah katında alacağı makam ve konumla alakalı değilmiş. Bu ayracın diğer insanların gözüne yansıyan da bir yönü varmış.
- Hal böyle olunca Namaz kıldığı halde bir Müslüman yüzünden tanınamıyorsa burada suç kimin acaba? Secde onda neden iz bırakmamış? Veya bir yerde bir Müslüman “benim Müslüman olduğumu niçin anlamadınız? Bunu nasıl göz ardı edebilirsiniz?” diye kızabilir mi?
- Bir tanıdığım şöyle biz özelliğiyle övünmüştü; “Ben şu kadar yıldır falanca kurumda çalışıyorum. Daha hiç kimse beni namaz kılarken görmedi ve İslami hassasiyet ve karakterde bir insan olduğumu bilmez.” Yani bunu da büyük bir maharet olarak anlatmıştı tabi ki. Mesela böyle bir yaklaşımı nereye koymalı?
- Allah’ın gönderdiği bu üç kitapta da yer alan böylesine önemli ve alametifarika olacak bir husus bizde göz ardı mı ediliyor?
Anladım ki Allah secde izlerini insanların yüzlerine kodluyor. Yani kişinin ibadet ve kulluk hayatını sadece kendisi bilmek istemiyor. İhlas gibi kalbe ait olan bölüm elbette kul ile rabbi arasında gizli kalacak bir durumdur. Ancak Allah (CC) bunun dışa yansıyan yönünü diğer kullarına izhar ediyor.
Hadisi şerifte şöyle buyurulur: “Allah Teâlâ sizin bedenlerinize ve yüzlerinize değil, kalplerinize bakar.” Rabbimiz kullarına ceza ve veya mükâfat vermek için kalbe bakacaktır. Ancak kalpte olan bu hassasiyet ve işareti de diğer kulların tanıyabilmesi ve ona göre davranmalarını istiyor olmalı ki yüzlerine de yerleştirmiş.
Haydin yüzümüzdeki secde izlerinin görünün olmasını kontrol edelim. Şayet birisi bizi secdemizle tanıyamamışsa o zaman secdemizin kemiyet veya keyfiyetindeki sorunu kendimiz çözelim.
Ya Rabbi sen bizi secdeden ve secde sahiplerinden uzak kılma…