Türk motorsporları tarihinin uluslararası alanda en başarılı ralli pilotu unvanını taşıyan Volkan Işık, tecrübesini konuşturup kendi adına bir yarış otomobili geliştirip üretimine başladı.
Yaklaşık 1 milyon dolar harcamayla “Volkicar”ı imal edip motorsporlarında Türk markası yaratmak üzere yola çıkan Işık’ın bir sonraki hedefiyse, aracın iki kişilik yol versiyonunu yapmak ve spor otomobil geliştirmek.
Yıllarca yarış lastiklerinin gelişiminde rol oynadığı Lassa ve CMS’nin de desteğini alan Işık’ın Volkicar’ı, yaklaşık iki yılda ortaya çıkmış.
Volkan Işık, projesini ilk olarak Halid Avdagiç ile paylaşmış ve mekanik konusunda uzman Enes Elver’i de projeye dahil etmiş. Işık “Bugüne kadar kullandığım bütün yarış araçlarından edindiğim tecrübelerle, hedeflediğimiz otomobili 5 ayda tamamladık.
Daha sonra projeyi ve otomobili son haline getirmek için tamamen kendi ekibimle çalışmaya başladım ve üretilecek hale getirdim” diyor.
Türkiye’nin yarış otosu
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın “Kendi Formula 1 yarışlarımızı düzenlemeliyiz” sözünü de dikkate aldığını hatırlatan Işık, bu araçla ilk etapta Türkiye içinde organizasyonlar düzenleyecek.
Işık, “Bu tipteki yarış araçlarının yaklaşık 5 bin adetlik bir pazarı var. Ben yılda 100-150 adet üretebilecek durumdayım. Yurt dışı bağlantılarımız da var.
Volkicar’ı Türkiye’den çıkmış bir yarış otomobili markası yapmayı hedefliyorum” ifadesini kullanıyor. Bundan sonraki adımda iki kişilik bir yol versiyonunu düşündüğünü, ayrıca tüm dünyaya pazarlanabilecek bir konsept spor otomobil üretmeyi de istediğini kaydeden Işık, şöyle devam etti:
“Bu otomobili, belirli bir sayıda kendi atölyemde üretebilirim. Yılda 300 adet için ayrı bir yapı gerekebilir. Bu işi büyüttükten sonra satmayı değil ama ortak almayı düşünebilirim. Bir spor otomobili üretebilmek içinse gerçekten işi bilen, üretici bir ortağa ihtiyacım var.”
Önce ustalar kullanacak
Aracı yaparken fikri Karsan Murahhas Azası Jan Nahum’la da paylaştığını söyleyen Işık, “Jan Bey’e projeyi anlattım. Çok hoşuna gitti.
Onlar da taksi projesi gibi eksikliği olan bir sınıfta araç geliştiriyorlar. Sonuçta Türkiye’den Türk markalı araç çıkacaksa, böyle farklı ve üzerine gidilmemiş sınıflarda araçlar üretmemiz gerek. Bugün sedan veya hatchback otomobilleri herkes üretiyor” dedi.
Aracın ön üretimlerine başlayan Işık, haziran ayına kadar 24 adet Volkicar üretecek. Fiyatıysa 10-13 bin euro civarında olacak. Bu araçların 13’ünün sahipleri ise şimdiden belli olmuş. Kiralamayla başlayıp, ileride taksitle de satmayı düşünüyor.
Haziran ayından itibaren başlayacak şampiyonaya katılacak pilotları ilk etapta kendisinin belirlediğini söyleyen Işık, “Sadece Volkicar’ların yarışacağı bir şampiyona olacak. Çok farklı bir şey olacak. Tüm Türkiye’yi de kapsayacak.
Herkesin, başlangıcından bitimine kadar yarışın tamamını rahatça seyredebileceği yerlerde yapacağız” diyor. Yarışların TV’den canlı yayınlanması ve Türkiye’nin tüm illerine götürülmesi de, Işık’ın bir başka hedefi.
FIA (Uluslararası Otomobil Federasyonu) kurallarına uygun olarak hazırlanan Volkicar’ın kalbinde,115 HP’lik Yamaha motosiklet motoru bulunuyor.