İşitme engelliler için 112 çağrı hizmeti

Sağlık Bakanlığının işitme engelliler için kurduğu ESİM'in işaret dili bilen personeli, Türkiye'nin dört bir yanından gelen acil çağrılara işaret diliyle cevap veriyor- Sağlık Bakanlığı Sağlığın Geliştirilmesi İletişim Daire Başkanı Nişancı:- "Önce mobil

ANKARA (AA) - DUYGU YENER-  Trafik kazası, yaralanma, boğulma, yangın gibi acil durumlarda işitme engelliler de 112 Acil Çağrı Merkezini arayarak çağrı yapabiliyor. 

Her gün binlerce acil vaka çağrısı alan 112 Acil Çağrı Merkezi, artık işitme engelliler için de hizmet veriyor. Sağlık Bakanlığının, 112 Acil Çağrı Merkezini kullanamayan işitme engelliler için kurduğu Engelsiz Sağlık İletişim Merkezi (ESİM) Türkiye'nin dört bir yanından gelen çağrılara işaret diliyle cevap veriyor. İşitme engelliler, işaret dili bilen personel sayesinde görüntülü görüşme yaparak, sıkıntıları hakkında bilgi veriyor. 

- "İşaret diliyle yüz yüze görüşme"

Sağlık Bakanlığı Sağlığın Geliştirilmesi İletişim Daire Başkanı Cihan Nişancı AA muhabirine yaptığı açıklamada, işitme engellilerin sağlık hizmetlerine ulaşımlarını kolaylaştırma adına mobil ihbar hizmetini geliştirdiklerini söyledi. İşitme engellilerin mobil ihbar sisteminden ücretsiz yararlanabildiklerini ifade eden Nişancı, uygulamayı şöyle anlattı:

"Önce mobil ihbar hattı uygulamasını cep telefonlarına indiriyorlar. Daha sonra kendilerini tanımlayıp profil oluşturuyorlar. Kişi bilgilerini giriyorlar. Bu indirdikleri mobil uygulama aracılığıyla, 112 komuta merkezine rahatlıkla ulaşabiliyorlar. Konuşamadıkları için konumlarını bildiremiyorlardı. Artık rahatlıkla konumlarını ve o an yaşadıkları olayın fotoğrafını paylaşabiliyorlar. Online yazabilir ve en önemlisi de görüntülü olarak yüz yüze görüşme imkanına mobil uygulama ile erişebilirler."

Engelsiz Sağlık İletişim Merkezinde, işaret dili bilen tercümanlar sağlık personeli ile birlikte çalışıyor. İşaret dili bilen tercümanın gelen çağrıya görüntülü karşılık verdiğini anlatan Nişancı, sağlık personelinin de çağrı yapan kişinin sağlık durumu hakkında bilgi almasının ardından hızlı bir şekilde ihbar noktasına ambulans sevk edildiğini söyledi.  

- "Mobil ihbar hattı ile her türlü acil çağrı"

Mobil ekranda sağlıkla ilgili tüm verilerin mevcut olduğunu dile getiren Nişancı, şöyle devam etti:

"Trafik kazası, iş kazası, yangın, yaralanma, boğulma her türlü ihbar bu sistem aracılığıyla yapılabiliyor. Örneğin, başına bir trafik kazası geldiyse hemen trafik kazası ikonunu tıklıyor. İhbar sayfası açılıyor, buraya bilgi notu girebiliyor. En önemli özelliğimiz olayın fotoğrafını çekip çağrı merkezimize gönderebiliyor. 'İhbar et' dediği zaman da direKt komuta ekranımıza online olarak ihbarı yapan kişi bilgisi, ihbarın yaptığı konumu ve adresi ve fotoğrafı ile beraber ekranımıza düşüyor. Bu da bizim ekiplerimizin işini kolaylaştırıyor."

Nişancı, mobil uygulamanın en önemli özelliğinin konum paylaşma olduğunu vurgulayarak, ihbarı yapan kişinin 'ihbar et' tuşuna bastığı zaman otomatik olarak komuta merkezine konumun düştüğünü söyledi. Telefonda internet yoksa SMS üzerinden komuta merkezine konum gönderilebildiğini ifade eden Nişancı, SMS ücretini de Sağlık Bakanlığının karşıladığını belirtti.

- "İşaret dilinde konuşma kartları"

İşitme engellilerin hayatını kolaylaştıran bir diğer uygulamanın da konuşma dili kartları olduğunu aktaran Nişancı, bu kartlarda sağlık personelinin işitme engelli biriyle karşılaştığında sorması gereken her türlü bilginin işaret dilinde yer aldığını söyledi. Nişancı, görsel konuşma kartlarının hastane acillerinde ve ambulanslarda yer aldığını kaydetti.

AA

Sağlık Haberleri

Beslenme Uzmanından Dubai Çikolatası Uyarısı
Türk Kızılay’dan AIDS iddialarına ilişkin açıklama
Koenzim Q10 Yok Sakatat Tüketin
Karapınar’da Dünya Diyabet Günü etkinliği
Mantarların Sağlık Üzerindeki Mucizevi Etkileri