İslam dünyasına özel olarak tasarlanan İstanbul merkezli Salamworld'ün hedefi İslam dünyasının en güçlü sosyal medya sitesi olmak.
Ana merkezi İstanbul'da olacak sitenin, Kahire, Moskova, Londra, Dubai, Mekke, Medine, Astana, New York, Paris ve Kuala Lumpur gibi kentlerde şubeleri bulunacak.
Teknik çalışmaları Hindistan'ın Haydarabad kentinden yürütülecek olan sosyal medya sitesi, başlangıçta Türkçe, Arapça, İngilizce, Fransızca, Farsça ve Rusça, daha sonraki aşamada ise Azerice, Kazakça ve Özbekce lehçeleri ile Urdu, Malay,Çin, Peştu, Bengal ve Kürtçe dillerinde yayın yapacak.
Selam dünya anlamına gelen Salamworld'ün Mısır'da yaptığı toplantıya 15 ülkeden 60 yakın sosyal medya uzmanı, gazeteci, bilim adamı ve diğer meslek gruplarından davetli katıldı.
Yetkililer, site yayında olmamasına rağmen 100 binden fazla kişinin elektronik posta yolu ile üye olmak için başvuruda bulunduğunu kaydettiler.
Nisan ayında Türkiye'de büyük bir açılışla çalışmalarına başlayacak olan sosyal medya sitesi, e-kitap, online eğitim (Daru'l Hikme), online fetva (Bir bilene sor), online İslam ansiklopedisi, online şehir rehberi, online seminerler, İslam dünyasından haberler, İslam tarihine yolculuk, online oyunlar, videolar, hac ve umre rehberi gibi birçok hizmeti de ziyaretçileri ile buluşturacak.
Siteyi hazırlayan ekip içerisinde dünyanın birçok ülkesinden profesyonel yayıncılar bulunuyor. Birçok alanda ziyaretçilerine kitap ve benzeri hediyeler de vermeyi hedefleyen site yöneticileri, yayın ilkelerinin birinci maddesinin İslami ve insani değerleri korumak olduğunu ifade ettiler.
"Siyaset yok, yasak yok, sınır yok" sloganı ile yayın hayatına başlayacak olan Salamworld, hedef kitle olarak Müslüman gençliği, İslam dünyasının entelektüel halk liderlerini, İslam dünyasındaki dinamik iş gücünü, İslam ile ilgili bilgi edinmek isteyen ve Müslüman olmayan kesimleri ve batıda yaşayan Müslüman örgütlenmeleri seçti.