İstanbul'da raylı sistem uzunluğu 170 kilometreye ulaştı

Türkiye'nin sürücüsüz metrosunun ikinci etabı Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe kısmının hizmete alınmasıyla birlikte kentteki raylı sistem uzunluğu 170 kilometreye çıktı- İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın yürüttüğü projeler

İSTANBUL (AA) - ADEM DEMİR - Türkiye'nin ilk sürücüsüz metrosunun ikinci etabı Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe kısmının hizmet vermeye başlamasıyla İstanbul'daki raylı sistem uzunluğu 170 kilometreyi buldu.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın yürüttüğü ve 284,7 kilometre uzunluğundaki projelerin bitirilmesiyle raylı sistemin uzunluğu 2022'de 455,7 kilometreye çıkacak.

Belediyeden alınan bilgiye göre, İstanbul'daki mevcut raylı sistem hatlarının uzunluğu düne kadar 160,5 kilometreydi ve bu hatlarda 162 istasyonda yolculara hizmet veriliyordu.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da katıldığı törenle Türkiye'nin ilk sürücüsüz metrosu Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe hattının 9,5 kilometreyi bulan ikinci etabının hizmete alınmasıyla raylı sistem uzunluğu 170 kilometreye ulaşırken, istasyon sayısı ise 169 oldu.

- 170 kilometre 169 istasyon hizmette

Hat adıUzunlukİstasyon sayısı
Karaköy-Beyoğlu Füniküler Hattı600 metre2
İstiklal Caddesi Nostaljik Tramvay1,6 kilometre4
Taksim-Maçka Teleferik Hattı300 metre2
Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı19,3 kilometre31
Yenikapı-Aksaray-Havalimanı Metro Hattı21 kilometre18
Kadıköy-Mado Nostaljik Tramvay2,6 kilometre10
Yenikapı-Taksim-Hacıosman Metro Hattı23,49 kilometre16
Eyüp-Piyer Loti Teleferik Hattı420 metre2
Taksim-Kabataş Füniküler Hattı640 metre2
Topkapı-Sultançiftliği Raylı Sistem Hattı15,3 kilometre22
Kadıköy-Kartal-Kaynarca Metro Hattı26,2 kilometre19
Kirazlı-.Başakşehir-Olimpiyat Metro Hattı21,7 kilometre16
Levent-Rumeli-Hisarüstü Metro Hattı3,3 kilometre4
Üsküdar-Ümraniye Metro Hattı10,5 kilometre9
Marmaray (Tüpgeçit) Hattı13,5 kilometre5
Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe Metro Hattı9,5 kilometre7

- 284,7 kilometre yapılıyor

İstanbul'da halihazırda hizmet veren raylı sistemin yanı sıra inşaatı devam eden projeler de bulunuyor.

Birbirinin devamı veya birbiriyle bağlantılı şekilde süren projelerin büyük bölümünü İstanbul Büyükşehir Belediyesi yürütüyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı da İstanbul'daki ulaşım hizmetine önemli katkılar sunuyor.

Her iki kurumun çalışmasını yürüttüğü raylı sistemin uzunluğu, 284,7 kilometre. Bu hatların da 2020 yılı sonuna kadar hizmete alınması planlanıyor.

Bunların arasında Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın yapımını sürdürdüğü 63 kilometre uzunluğunda, Marmaray ile entegrasyonu sağlanacak Gebze-Halkalı Banliyö Tren hattı da bulunuyor.

Kimisi 2018 sonunda kimisi de 2022'de hizmete açılacağı planlanın projelerin hayata geçirilmesiyle İstanbul'da raylı sistemin uzunluğu 455,7 kilometreyi bulacak.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın yapımı devam eden raylı sistem projeleri, uzunlukları ve tamamlanış tarihine ilişkin bilgiler şöyle:

Hattın adıUzunlukBitiş yılı
Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı (1. Etap- İBB)18 kilometre2019
Kabataş-Mecidiyeköy Metro Hattı (2.Etap- İBB)6,5 kilometre2020
Ataköy-Basın Ekspers-İkitelli Metro Hattı (İBB)13 kilometre2020
Dudullu-Bostancı Metro Hattı (1 ve 2. Etap İBB)14,3 kilometre2019
Kaynarca-Pendik-Tuzla Metro Hattı (İBB)13 kilometre2020
Sancaktepe-Sultanbeyli-Yenidoğan Metro Hattı (İBB)17,8 kilometre2020
Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattı (İBB)13 kilometre2020
Bağcılar (Kirazlı) - Küçükçekmece Metro Hattı (İBB)9,7 kilometre2020
Başakşehir-Kayaşehir Metro Hattı (İBB)6,2 kilometre2019
Eminönü-Eyüpsultan-Alibeyköy Tramvay (İBB)10,1 kilometre2019
Rumeli Hisarüstü-Aşiyan Füniküler Hattı (İBB)800 metre2019
Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt Metro Hattı (İBB)18,5 kilometre2019
Bakırköy(İDO) - Kirazlı Metro Hattı (UBAK)8,9 kilometre2020
Sabiha Gökçen-Kaynarca Merkez Metro Hattı (UBAK)7,4 kilometre2019
Gayrettepe-3.Havalimanı Metro Hattı (UBAK)37,5 kilometre2019
Halkalı-Arnavutköy-3.Havalimanı Metro Hattı (UBAK)27 kilometre2022
Gebze-Halkalı Banliyö Tren Hattı (UBAK)63 kilometre2018 sonu

İstanbul'da 17 hatta, 118 şantiyede 25 bine yakın işçi raylı sistem inşaatında çalışıyor. Belediye yakın gelecekte metro hatlarının hizmete açarak kentteki ulaşım sorununu çözmeyi amaçlıyor.

Aralık 2017'de açılışı yapılan Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy metro hattını yaklaşık bir yıl içinde 21 milyon 162 bin kişi tarafından kullanılması göz önünde bulunduran İstanbul Büyükşehir Belediyesi, raylı sistem uzunluğunu bin 100 kilometreye çıkarmayı hedefliyor.

AA

Gündem Haberleri

Sağanak yağış Alanya'yı yıktı geçti
Tapu müdüründen açıklama: Eski tip kimlikle gelmeyin
İzmir'de Sağlık Skandalı! Yumurtalıklarını Aldılar Anne Olamayacak
Lozan'a Gitti İkinci Dünya Savaşı'na Türkiye'yi Sokmadı
Kamuya Yeni Personel Alımları ve Kadro İhdasları Resmi Gazete'de Yayımlandı