Jaguar'ın küresel marka müdürü Adrian Hallmark yaptığı açıklamada, "Paris Otomobil Fuarı'nda F-Type'ın sergilenmesi şirketin en başta oluşmasına yardımcı olduğu bir pazar olan spor otomobil pazarına dönüşünü simgeleyecek" dedi.
Önümüzdeki yılın ilkbaharında satışa sunulacak olan F-Type, 1960'ların ikonlarından biri haline gelen ve 1974'te üretimden kalkan E-Type'tan bu yana markanın gerçek anlamda ilk spor otomobili olacak.
F-Type, Jaguar model yelpazesindeki dördüncü seri olarak, BMW 7 Serisi ve Mercedes-Benz S Sınıfı ile rekabet eden XJ lüks sedanın, BMW 5 Serisi'nin ve Mercedes E Sınıfı'nın rakibi olan XF spor sedanın ve XK dört kişilik üstü açılır ve coupe otomobilin yanında yerini alacak.
Jaguar, F-Type'ın satış hacimlerini arttırıp yeni müşteriler getirerek kârlılığının iyileşmesine yardımcı olacağını düşünüyor.
Yeni otomobilin Range Rover Evoque'un Land Rover'a kazandırdığı yeni müşteri profili gibi daha genç bir kitleye hitap etmesi bekleniyor.
F-Type Porsche 911 ile rekabet edecek şekilde konumlandırılacak.
GÜÇ SEÇENEKLERİ
F-Type'da üç motor seçeneği olacak: Jaguar'ın tamamen yeni 3,0 litrelik V6 kompresör beslemeli benzinli motorunun 340 bg ve 380 bg üreten iki versiyonu ve mevcut 5,0 litrelik kompresör beslemeli benzinli V8'in yeni bir versiyonu. Büyük motorun çıkışı hakkında bir bilgi verilmedi.
Jaguar ayrıntılara girmeden F-Type'ın tamamen alüminyum konstrüksiyon sayesinde daha hafif olacağını ve böylece daha iyi performansa ve daha düşük emisyonlara sahip olacağını söyledi.
Arka tekerlekten itişili otomobil sekiz vitesli otomatik şanzıman içerecek ve yakıt ekonomisini geliştirmek için start-stop teknolojisiyle donatılacak.
Jaguar bir hibrit F-Type çıkarmayı planlayıp planlamadığını açıklamadı. Bir şirket sözcüsü, "Hibrit teknoloji Jaguar ve Land Rover için göz önünde bulundurduğumuz bir şey" dedi.