Kabak lastiğe kasko cezası

Trafik kazalarının yüzde 60’ı kötü lastikler nedeniyle meydana geliyor

Otomotiv Lastik Satıcıları ve Servisçileri Derneği (LASED) Başkanı Mustafa Karataş, teknik arızaya dayalı olan trafik kazalarının yüzde 60’ının kötü lastikler nedeniyle meydana geldiğini öne sürdü. Karataş, kaza yapan taşıtların lastik durumunun belirlenerek, kurallara uygun olmadığı görülen araçların kasko ve trafik sigortasından faydalandırılmaması üzerinde çalıştıklarını söyledi.

Kış aylarının başlaması ile birlikte artan trafik kazaları yetkilileri de harekete geçirdi. Araçların bakım ve onarımlarına yönelik hataların kaza riskini artırdığına dikkat çeken LASED Başkanı Mustafa Karataş, en önemli sıkıntıların lastiklerde oluştuğunu ileri sürdü. Teknik arızaya dayalı trafik kazalarının yüzde 60'ının eskimiş lastikler nedeniyle meydana geldiğini vurgulayan Karataş, trafikteki denetimlerin yetersiz olduğunu söyledi.

1.6 MİLİMETRE SINIRI 3 MİLİMETRE OLMALI

Sağlıklı bir araç lastiğinin diş derinliğinin 8 milimetre olması gerektiğini belirten Mustafa Karataş, “Trafik kazalarının büyük çoğunluğu lastiklerin bakımsızlığından kaynaklanıyor. Yapılan araştırmalar, kazaların yüzde 60’ının niteliklerini kaybeden lastikler nedeniyle meydana geldiğini gösteriyor. Bu işin uzmanları olarak, 3 milimetrenin altına inen lastiklerin, yapısal özelliklerini kaybettiği görüşündeyiz. Bu oran resmi belgelerde 1.6 milimetre olarak gösteriliyor, bizce yanlış” dedi.

'KAZA SONRASI LASTİK TESPİTİ' ÇALIŞMASI

Trafikteki denetim mekanizmaların kurallara uygun olarak gerçekleşmediğini savunan Karataş, lastiklerin diş derinliklerinin, trafik ekiplerince kaza sonrası belirlenmesini ve ortaya çıkan değerin poliçeye işlenmesini istedi. Mustafa Karataş, “Dernek olarak çalışma başlattık. Kaza yapan araçların lastik durumu kaza sonrası tespit edilecek ve kurallara uygun olmadığı görülen lastikler kasko ve trafik sigortasından faydalanamayacak. Bu projemizin dünyada başka bir örneği yok. Kimse böyle bir uygulamaya gerek duymamış ama onlardaki trafik bilinci bizimkilerden çok üstün. Kaza anında lastiklerin durumu kontrol edilmediğinden bu konuda tam bir tespit yapamıyoruz” diye konuştu.

MUAYENEYE EMANET LASTİKLE GİDİYORLAR!

LASED Başkanı Mustafa Karataş, kış aylarında lastik değişimlerinin arttığını da belirterek, “Fenni muayeneler özelleşince denetimler biraz daha sıklaştı ancak sürücüler vize öncesi başka bir arkadaşının lastikleri ile kendi lastiklerini değiştirip, muayeneye öyle giriyorlar. Bunun önüne geçemiyoruz. Lastiği kötü olan bir kamyon, bir öğrenci minibüsü veya belediye otobüsünün durma mesafesi 50 metreyi buluyor. Bu da felaketlere yol açabilir. Denetimleri artırmalı ve vatandaşların bilinçlenmesi için çok çalışmalıyız” dedi.

Otomobil Haberleri

TOGG Kampanyayla MTV Hamlesi Yaptı
Ucuz Tesla Geliyor
Opel Frontera Elektriklenip Türkiye'ye Geliyor: İşte Yeni SUV'nin Özellikleri!
BYD Seal ve Volkswagen ID3: Elektrikli Araç Piyasasında İki Devin Karşılaştırması
TOGG'a Rakip Geliyor Fiyatı Gururunun Önüne Geçiyor