Kabataş-Meci̇di̇yeköy-Mahmutbey Metrosu çalışmaları sürüyor

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Topbaş:- "Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu'nda, 24,5 kilometrelik, Mecidiyeköy'den Tekstilkent'e kadar kazı çalışması tamamlandı. 2018 yılının sonuna doğru açmayı düşündüğümüz bu metro hattı tamamlandığında, insa

İSTANBUL (AA) - İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, 24,5 kilometrelik Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu'nda Mecidiyeköy'den Tekstilkent'e kadar kazı çalışmasının tamamlandığını belirterek, "Toplam kazı çalışmasının ise yüzde 75,5'u tamamlandı. 2018 yılının sonuna doğru açmayı düşündüğümüz bu metro hattı tamamlandığında, insanlar Mahmutbey'den Kabataş'a kadar hızlı ve konforlu bir şekilde 31,5 dakikada ulaşabilecek. Günlük 1 milyon yolcu kapasiteli modern bir metro ortaya çıkacak." dedi.

Topbaş, Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu Tünel Açma Makineleri (TBM) çıkışı tünel birleşmesi törenine katıldı. Eyüp Veysel Karani İstasyonu'nda gerçekleşen törende konuşan Topbaş, bugün tarihe tanıklık ettiklerini ifade ederek, İstanbul'a, tarihe ve geleceğe hizmet etmenin ulvi bir görev olduğunu söyledi. İstanbulluların erişim noktasında sıkıntı yaşamasını istemediklerini vurgulayan Topbaş, Cumhurbaşkanı'nın 1994 yılında belediye başkanlığında başladığı 'hizmet etmek anlayışı' ile çalışmaları sürdürdüklerini kaydetti.

Topbaş, hiçbir engeli tanımadıklarını dile getirerek, "Bugün burada İstanbul için çok önemli ulaşım akslarından biri olan Kabataş'tan başlayıp Mahmutbey'e kadar, daha sonra da Bahçeşehir'e kadar gidecek olan bir metro hattının TBM buluşmasında birlikteyiz. Şu anda yerin 35 metre altındayız." diye konuştu.

İstanbul'da halen 151 kilometre metro hattı inşaatı var olduğuna değinen Topbaş, 149 kilometre de faal vaziyette raylı sistem olduğunu söyledi. İstanbul'da yerin altını demir ağlarla ördüklerini belirten Topbaş, şöyle konuştu:

"İstanbul nihai hedeflerde raylı sistemlerde bin kilometreye erişecek. 'Her yerde metro, her yere metro' dedik. Şu demek ki bu; en fazla yarım saat yürüme mesafesine metro istasyonlarına erişebilen bir İstanbul. Dünyanın hiçbir belediyesinin kaldıramayacağı bir yükün altına girdik. Çok ciddi bir yatırımla bu hizmetleri vermeye çalışıyoruz. Şu anda bulunduğumuz bu metro hattının maliyeti TL bazında söylersek, eski parayla 3 katrilyon 700 milyon lira, şu an 3.7 milyar lira. Böyle bir rakam, sadece bir hatta."

İstanbul'da bugün 3 milyona yakın insanın raylı sistemi kullandığını hatırlatan Topbaş, hedeflerinin 11 milyon insanın raylı sistemi kullanabilir hale gelmesi olduğunu aktardı. Kabataş - Beşiktaş - Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattıyla ilgili bilgi veren Topbaş, İstanbul'da ulaşım master planına uygun olarak yapılan hatlarda, öncelikle yoğunluk olan bölgeleri seçtiklerini söyledi.

Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu'nda, 24,5 kilometrelik, Mecidiyeköy'den Tekstilkent'e kadar kazı çalışması tamamlandı. 2018 yılının sonuna doğru açmayı düşündüğümüz bu metro hattı tamamlandığında, insanlar Mahmutbey'den Kabataş'a kadar hızlı ve konforlu bir şekilde 31,5 dakikada ulaşabilecek. Günlük bir milyon yolcu kapasiteli modern bir metro ortaya çıkacak."

Basın mensuplarının sorularını da cevaplayan Topbaş, inşaatı devam eden Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metrosu'nun Ümraniye'ye kadar olan kısmını da mayıs ayında açacaklarını, ağustos sonunda da Çekmeköy’e kadar olan kısmı açacaklarını belirtti. Topbaş, Dudullu-Bostancı Metrosu'nun da inşaatının devam ettiğini aktardı.

Topbaş, çok önemli projelerinden biri olan Kabataş-Üsküdar Yürüme Tüneline de değinerek, "Kabataş'ta bunun istasyon inşaatı başladı. Üsküdar'dan vatandaşlar isterse yürüyerek, isterse bisikletle, isterse yürüyen bantla ve isterse elektrikli arabalarla Kabataş'a geçebilecek. İstanbul'a büyük bir konfor ve güzellik geliyor. İstiyoruz ki İstanbul, bütün dünya tarafından takdir edilen ve konuşulan bir şehir olsun. ‘Gidin, bakın, görün’ denilsin istiyoruz. Hedeflerimizi buna kilitledik." diye konuştu.

Konuşmasından sonra Topbaş'ın telsizle bağlantı kurmasıyla, Tünel Açma Makineleri (TBM) çıkışı gerçekleşti. TBM ile kazı işleminin ardından, işçiler tarafından TBM üstünde Türk bayrağı açıldı.

- Kabataş- Meci̇di̇yeköy - Mahmutbey Metrosu

Öte yandan İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden yapılan açıklamada, Kabataş-Mahmutbey Metrosu entegrasyon noktalarıyla ilgili bilgi verildi. Yeni metro hattı Kabataş istasyonunda, Kabataş-Taksim Füniküleri ve Eminönü -Kabataş Tramvayı ile Mecidiyeköy istasyonunda, Yenikapı-Hacıosman Metrosu ile Karadeniz Mahallesinde, Topkapı- Sultançiftliği Hattı ile Mahmutbey istasyonunda, Bağcılar (Kirazlı)-Başakşehir Hattı ile entegre olacak.

Entegrasyonun ardından ulaşım sürelerinin şöyle olması planlanıyor:
Beşiktaş-Mecidiyeköy 5,5 Dk
Mecidiyeköy -Alibeyköy 7,5 Dk
Çağlayan- Gaziosmanpaşa 13 Dk
Beşiktaş -Sarıyer Hacıosman 25,5 Dk
Mahmutbey-Mecidiyeköy 26 Dk
Beşiktaş -Mahmutbey 31,5 Dk
Mahmutbey-Yenikapı 39,5 Dk
Mahmutbey-Sarıyer Hacıosman 45 Dk
Mahmutbey-Üsküdar 48,5 Dk
Mahmutbey-Kadıköy 52 Dk
Mahmutbey-S. Gökçen 95,5 Dk

Öte yandan bu yeni metro hattında 300 adet sürücüsüz araç hizmet verecek. Bu araçlarda yolcu kapılarında LCD aktif güzergah haritaları olacak. Engelli dostu olan araçlarda cep telefonu şarj üniteleri bulunacak.

AA

Gündem Haberleri

Boğaz'da balığa çıktılar, tilki yakaladılar
Yapı Müteahhitliğinde Mali Yeterlilik Kriterleri Yüzde 50 Artırıldı
Sağanak yağış Alanya'yı yıktı geçti
Tapu müdüründen açıklama: Eski tip kimlikle gelmeyin
İzmir'de Sağlık Skandalı! Yumurtalıklarını Aldılar Anne Olamayacak