Bu yazıyı yazmak için yaklaşık bir ay bekledim. Kişisel bir konu olsa köşemde yazmazdım. Kamu yararı için yazmak elzem oldu. Türkiye’ye geldikten sonra kullanmaya başladığım Türk Telekom internet hizmetlerini aralık ayının başında kapatarak Yerli ve Milli bir kaygı ile T.C. Başbakanlığımıza bağlı, devletimizin bir kuruluşu olduğunu düşündüğüm ve altyapı hizmetlerini kapımıza kadar getiren Türksat Kablonet Aş. başvuru yaptım. Türk Telekom ayrılmamam için çok cazip indirim tekliflerinde bulunmuştu ama ben iptal ettirdim.
Kablonet’e başvuru sırasında ne zaman bağlantı yapılır diye sorduğumda normalde bir iki gün içinde ancak şu an yoğunluk olduğu için üç dört gün sürebilir denildi. Tamam, bekleyebiliriz diyerek beklemeye başladık. Bir hafta sonra aradığımda araya yılbaşı vs girdi o yüzden geciktik dediler. Ne zaman gelirsiniz diye sorulduğunda modem ve yazılım sıkıntısı var yeni firma ile anlaşılmış modemler yurt dışından geliyor 10 Ocakta çözülür denildi.
On Ocak geçtikten sonra yeniden aradığımda yurt dışından ihale-yazılım-modem her ne sorunu ise o aşılamadı 20 Ocakta gelir 22 ocakta takılır denildi. Bekledim, artık, o tarih de yalan olunca şikayet etmek için aradığımda hangi bölgede olduğunuzu görüp bilgi verelim ancak sistem çalışmıyor denildi. Şikayet oluşturun dedim yine sistem çalışmıyor denildi. Bütün ses kayıtları ellerinde vardır. Ne zaman gelir diye sorduğumda kesin bir tarih veremeyeceklerini söylediler.
Başvurumu iptal edin vazgeçtim diye aradığımda ise başvuruyu iptal edemeyeceklerini, modem ile kuruluma geldiklerinde kurulum istemiyorum diyerek başvuruyu iptal edebileceklerini, iyi düşünüp acele karar vermemem gerektiği yönünde sarkastik tavsiyelerde bulundular. Sonuç, hala internetim yok! Türk Telekom da garip, kendisinden ayrıldıktan sonra üç ay yeni başvuru yapamıyormuşsun!
Yerli ve milli bir hassasiyet sahibi olmayı cezasız bırakmadılar, sağ olsunlar…
Bir teknoloji şirketi düşünün ki satış yaptığı malzemeyi modemi (benim olayımda bir ay) temin edemiyor. Ne zaman temin edebileceğini kendisi de bilmiyor. Satış ve abonelik işlemleri sırasında bu bilgiyi de vermiyor, üç gün beş gün içinde diyorlar ama ucu açık…
Türksat Kablonet Aş. bir özel şirket olsaydı yöneticilerini anında kovarlardı sanırım. Başbakanlığa bağlı olunca hesap sorma gibi bir durum olmasa gerek. Teknoloji, internet hizmeti pazarlıyorsun ve temel malzemen bir aydır temin edilemiyor. Şaka gibi, kötü bir şaka. Ama gerçek bu. Siz duyarlılık gösterdikçe bu cezasız bırakılmıyor.
İki gün önce X firmasından çamaşır makinesi aldım. Alman firması. Malzemeyi belirttikleri gün teslim ettiler, kurulumu için servisi arayacak mıyım dediğimde hayır onlar, kargoyu takip edip bir iki saat içinde kurulumu yapıyor dediler ve yaptılar. Daha güzeli ise ertesi gün müşteri hizmetleri servisinden arayarak kargo ve kurulum işlerindeki personelin iletişim tutum vb. ile ilgili değerlendirme telefonu açtılar. İşte bu!
Duyarlılığımız tam ve yerinde ama Yerli ve Milli kurumlardan böyle bir hizmet kalitesi standardı beklemek lüks mü? Bu modem gecikmesinin bir sorumlusu var mı bulunur mu? Yazık oluyor. Şimdi, Türk Telekom’dan interneti bağlatmanın yolunu bulmaya çalışıyorum!