Bora Koçak, ÖTV artışıyla birlikte bir dönem cip pazarının lideri olan Sorento'nun siparişlerini iptal ettiklerini, Magentis modelini de getirmekten vazgeçtiklerini açıkladı.
Son yıllarda VW Grubu'ndan transfer edilen Peter Schreyer'in tasarımlarıyla yepyeni bir çizgi yakalayan Kia,Alman otomobil markalarıyla rekabet etmeye hazırlanıyor.
Koçak, artık fiyat odaklı bir marka olmadıklarını, ürünlerin kalite ve tasarım konusunda iyi bir düzeye ulaştığını söyledi. Cee'd, Sportage gibi modellerle eskiden Kia sahibi olmayan büyük bir müşteri kitlesine ulaştıklarını belirten Koçak, "Yeni dönemde bayilerimize de bunu deklare ediyoruz, Opel ya da Ford'dan farklı değiliz.
Örneğin yeni Rio'da Corsa ya da Fiesta müşterisi doğrudan hedefimiz." dedi. Bora Koçak, Türk tüketicisinin ucuz otomobile sahip olmayı sevmediğini ancak aldığı otomobilin fırsat içermesini, kendisine özel indirimli bir fiyata sahip olmasını tercih ettiğini dile getirdi.
ÖTV zammıyla birlikte bir 2005 yılı öncesinde 4 yıl cip pazarının lideri olan Sorento'nun siparişlerini iptal eden, aralık ayında satışa sunacağı yeni Magentis'i (Optima) getirmekten vazgeçen Kia, Türkiye'de yeni Rio ile moral buldu. Bora Koçak, iki araçtan dolayı son 3 ayda 200 adetlik kayıp yaşayacaklarını belirterek, "Ama hedeflerimizde büyük bir şaşma olmaz. Yılı 11-12 bin adetle kapatırız. Filoda 4. şirket haline geldik.
Filo satışları ile birlikte 300 milyon Euro'luk ciroya ulaşırız." dedi. Yeni Rio'nun Antalya'da gerçekleşen tanıtımında konuştuğumuz Koçak, "Yeni Rio bizim için önemli bir güç olacak. Bu dönemde açıkçası moralimizi yükseltti. Yıl sonuna kadar 800 adetlik satış hedefliyoruz. 2012'de ise sadece hatchback modelinden 3 bin 500 adet satmayı planladık. Rio'nun 3 kapılı ve sedan versiyonu 2012 başında satışa çıkacak. Ancak sedanda dizel motor olmadığı için büyük satış hedefimiz yok. HB ile birlikte toplamda 4 bin 500 adedi bulabiliriz." dedi.
2012'de yeni Cee'd ve üretimi Slovakya fabrikasına kaydırılan Sportage ile rakiplerini zorlayacaklarını belirten Koçak, "Orta sınıfta yer alan yeni Cee'd'in mayıs ayı gibi satışa sunulmasıyla 2012 yılında yüzde 10 dü şmesini öngördüğümüz toplam pazarda 15 bin adetlik bir satış hedefliyoruz." dedi.
Yeni Rio, Türkiye'de 1.25 litre ve 1.4 litre benzinli ile 1.4 litre dizel olmak üzere 3 farklı motor seçeneği ve 3 farklı donanım paketiyle satışa sunuluyor. Yeni Rio'nun benzinli versiyonu 34 bin 750 TL'den, dizel versiyonu ise 41 bin 50 liradan başlayan fiyatlarla Türk tüketicisiyle buluşuyor. 4 ileri otomatik şanzıman sadece benzinli motor seçeneklerinde yer alıyor.