Konya firmalarının son yıllardaki marka yarışı yeni boyut kazandı...
Atiker Kurtlar Vadisi’ni sunuyor...
Bürotime yol durumunu...
Pakpen Hava durumunu...
Derken Kompen de katıldı kervana. Hem de 5 N 1 K’yı sunuyor!
Demem o ki, Konya firmaları büyümenin deli gibi mal üretmekten değil, marka satmaktan geçtiğini anlamışlar. Bu kervana yeni markalarımızın da yakın bir zamanda katılacaklarına inanıyorum...
Yalnız bir sorum var. Türkiye çapında büyük bütçeli reklam veren bu firmalarımız neden içinden çıktıkları şehrin basınına, medyasına duyarsızlar anlamak imkansız!..
Son yıllarda Enka’nın yerel basın ve medya kuruluşlarına genel reklam bütçesinin çok az bir kısmını dahi olsa aktarmalarının faydasını gördüklerini belirtmemde fayda var. Selva Makarna’yı burada anmak gerek. Fakat bir Bürotime markası niye hiç yerel gazetelerde reklam yayımlamaz? Faydasız olduğuna mı inanıyorlar acaba? Eğer yerel basın onlara fayda vermiyorsa, basın toplantısı türü faaliyetlere de girişmesinler. Faydasız olur kanımca!
Büyümenin yolu marka olmaktan, marka olmanın yolu da üstün kalite ve iyi reklamdan geçer. Tabi ki küçük ayrıntılara takılmadan ‘büyük düşünen firma’ olmayı başarmalılar evvela. Yerel gazeteleri faydasız, anlamsız görerek marka olamazlar. En azından bu şehirde... Şehriyle, insanıyla, basınıyla ve kurumlarıyla birlikte hareket etmiş olsalar daha hızlı mesafe almazlar mı?
Ama...
...
Marka olmaya çalışıp da, üç kuruşluk eleman ilanını bile kendince “seçerek” bir iki gazeteye vererek, parasını boşa vermemiş oluyor bazı firmalarımız! Parasını dediğim hakkaten üç kuruş! Oysa bu firmalar bulundukları şehirdeki basınıyla, sivil örgütleriyle birlikte büyümeliler. Kendi başlarına büyüseler bile tadını çıkaramazlar...
Şimdi gelinen noktada, falanca kanaldaki bir programa sponsor olarak harcadıkları paranın onda birine acaba daha ne güzel reklamlar yapılabilirdi sorusunu sormalılar...
Arkasında küskünler ordusuyla kimse başarılı olamaz...
Siyasetçi de...
Sanayici de...
Herkesle anlaşmış, kimseyle kırgınlığı olmayan ve büyük olmanın gereğini layıkıyla yerine getirebilenler bugün olduğu gibi yarın da olacaklar...