Konfeksiyon ihracatçılarından Avrupalı müşterilere çağrı

Uludağ Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Şankaya: - "15 Temmuz'dan sonra özellikle Avrupa'da Türkiye aleyhine ciddi şekilde olumsuz bir algı operasyonu yürütülüyor. Medyada görülenlerle burada yaşananlar çok farklı. Biz bunları müşte

BURSA (AA) - HALUK YÜKSEL - Uludağ Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (UHKİB) Başkanı Şenol Şankaya, Fetullahçı Terör Örgütü'nün (FETÖ) 15 Temmuz'daki darbe girişiminin ardından özellikle Avrupa'da Türkiye aleyhine ciddi şekilde olumsuz bir algı operasyonu yürütüldüğünü belirterek, "Türkiye'de düşündükleri gibi olumsuz bir ortam yok. Medyada görülenlerle burada yaşananlar çok farklı. Biz bunları müşterilerimize anlatmaya çalışıyoruz." dedi.

Nike, Zara, Hugo Boss, Esprit, Bershka ve Tchibo gibi dünya markalarına üretim yapan Yeşim Tekstil AŞ'nin Üst Yöneticisi (CEO) de olan Şankaya, AA muhabirinine yaptığı açıklamada, Avrupalı müşterilerin, satın almak istedikleri ürünü en hızlı şekilde Türkiye'den temin ettiklerini söyledi.

Uzakdoğu'dan alınacak ürünün siparişini ise 6-8 ay önceden vermeleri gerektiğini belirten Şankaya, hedef pazarı yakın ve termin süreleri kısa olan Türk üreticilerin avantajlı konumda bulunduğunu vurguladı.

- "Türkiye'nin önünde fırsatlar görüyorum, Avrupalılar da görüyor"

Türkiye ile Almanya arasında son dönemde yaşanan sorunların en kısa zamanda çözüleceğine ve eski günlere dönüleceğine inandığını ifade eden Şankaya, şöyle konuştu:

"Avrupa, özellikle Almanya bizim en büyük ticari partnerimiz, iki taraf için de kayıplar olacaktır ki bunu kimse istemez. İnşallah kısa zamanda orası düzelir. Düzeldiği zaman Türkiye'nin önünde ben fırsatlar görüyorum, Avrupalılar da görüyor. Yani Türkiye'de düşündükleri gibi olumsuz bir ortam yok, 15 Temmuz'dan sonra özellikle Avrupa'da Türkiye aleyhine ciddi şekilde olumsuz bir algı operasyonu yürütülüyor. Medyada görülenlerle burada yaşananlar çok farklı. Biz bunları müşterilerimize anlatmaya çalışıyoruz, 'Orada gördükleriniz, duyduklarınız gerçek değil, gelin bizi ziyaret edin.' diyoruz. İlk başta çok zorlandık, 2016'nın son 6 ayında bir zorluk vardı fakat son 2-3 aydır yavaş yavaş gelmeye başladılar. Geldikçe gördüklerine şaşırıyorlar, hakikaten Türkiye, yani hiç düşündükleri gibi değil. Fabrikalar çok güzel çalışıyor, üretim muazzam gidiyor. Onun için bu yavaş yavaş onlar da tekrar Türkiye'ye doğru dönüşümü yakalayacaktır. Bu da bizim için avantaja dönecektir."

Yurt dışındaki müşterilerine gerçekleri anlatmak için seyahatleri artırdıklarını bildiren Şankaya, Almanya ve Türkiye arasında yüzyıllara dayanan çok ciddi bağlar bulunduğunu hatırlatarak, "Türkiye de Almanya için çok önemli Almanya da Türkiye için çok önemli. Burada çok büyük Alman yatırımcıları var. Herbirinin işlerini görüyoruz, çok başarılılar, çok da memnunlar. Onun için Rusya krizini atlattığımız gibi inşallah bu krizi de kısa zamanda atlatırız." ifadelerini kullandı.

- "İhracat için önemli bir destek"

Dolar-avro paritesinin 1,16-1,17'lere geldiğine de değinen Şankaya, bunun dolar bazındaki ihracata da önemli bir etkisinin olacağına işaret etti.

Şankaya, hem hazır giyim ve konfeksiyon hem de otomotiv gibi iki büyük sektörün ihracatlarının yüzde 77-80'ini Avrupa Birliğine (AB) gerçekleştirdiğini belirterek, şunları kaydetti:

"Onun için önümüzdeki aylarda bu paritenin etkisini, dolar bazlı ölçümlerde göreceğiz. Tabii, rekabet olarak biraz daha avantajlı noktaya da geliyoruz. Avronun bugün 4,15-4,16'larda, doların 3,56-3,57'lerde olması, ihracat için önemli bir destek ama önemli olan tabii bunun istikrarlı olması çünkü enflasyonumuz da yüksek, buna çok dikkat etmemiz lazım. Yüksek enflasyonda, geçmişteki değerlenmeyi yapmamamız lazım çünkü yükseliyoruz, yükseliyoruz, sonra bir anda aşağı düştüğü zaman, o en kötüsü, dengeleri bozuyor. Biz bu istikrarlı büyümeyi yakalarsak bence olumlu rakamları önümüzdeki günlerde göreceğiz."

AA

Ekonomi Haberleri

Bakan Işıkhan'dan Asgari Ücret Açıklaması
Sanayide kış lastiği yoğunluğu: Fiyatlar 11 bin TL’den başlıyor
Hava muhalefeti hamsi fiyatını ikiye katladı
Yatırımı Konya'ya Yapıp Çin'e Kafa Tutar mı?
Adana Baklavası, Türkiye'nin Lezzeti Olma Yolunda