Konya Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü’nden yapılan açıklamada, 112 sisteminin iki temel amacının bulunduğu belirtildi. Açıklamada, “Acil çağrı yapılmasını gerektirecek durumlarda vatandaşların birden fazla numara yerine tek bir numarayı bilmeleri ve ekiplerin olay mahalline en kısa sürede ulaşmaları sağlanmaktadır” ifadelerine yer verildi.
2024 yılı içinde toplam 2 milyon 325 bin 183 çağrı alan Konya 112 Acil Çağrı Merkezi’nde çağrıların %42’si asıllı, %19’u asılsız, %39’u ise anons sırasında kapanan çağrılardan oluştu. Cevaplama sürelerinin ortalama 1 ile 1.5 saniye arasında değiştiği vurgulandı.
Gereksiz Çağrılar Hayat Kurtarmayı Zorlaştırıyor
112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü, gereksiz çağrıların hayati tehlikelere yol açabileceğini hatırlattı. Açıklamada, “112’nin gereksiz meşgul edilmesi, acil yardım bekleyen insanların hayatını tehlikeye atabilir. Bu konuda farkındalık oluşturmalı ve çevremize 112’nin önemini anlatmalıyız” denildi.
Yetkililer ayrıca, 112’ye yapılan tüm görüşmelerin kayıt altına alındığını ve asılsız ihbarlarda yasal işlem başlatıldığını belirtti.
Ebeveynlere Uyarı: Çocukları Kontrol Edin
Çocukların, kontrolsüz bir şekilde tablet ve telefonlar aracılığıyla 112’yi arayarak hattı gereksiz yere meşgul edebildiğine dikkat çekildi. Özellikle sim kartsız telefonlardan da 112’nin aranabildiği hatırlatılarak, bu tür cihazların çocuklara verilmemesi gerektiği ifade edildi.