Konya, yıllardır sivil havalimanı beklentisini sürdürüyor. Ancak Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun açıklamasına göre, Yozgat Havalimanı 2026 yılında hizmete girecek. 400 bin nüfuslu Yozgat’a havalimanı yapılacak olması, 2,3 milyonluk nüfusu ve ekonomik potansiyeliyle İç Anadolu’nun lokomotifi Konya’da büyük bir hayal kırıklığı yarattı.
Özellikle iş dünyası ve turizm sektörü temsilcileri, Konya’nın mevcut askeri hava üssünü kullanıyor olmasının ekonomik ve turistik gelişim önünde bir engel olduğunu sıkça vurguluyor. Şehirde, “Yozgat’a havalimanı yapılırken, 20 yıldır AK Parti’ye desteğini sürdüren Konya’nın taleplerinin neden görmezden gelindiği” sorusu yankı buldu.
Sektör Temsilcilerinden Tepki Var
Konya’nın ekonomik gücüne rağmen sivil uçuşlara açık bir havalimanına sahip olmaması özellikle iş dünyasında tepki çekiyor. Turizmciler, Konya’nın tarihi ve kültürel potansiyelinin gelişimi için doğrudan ulaşımın büyük önem taşıdığını belirtiyor. Şehir, Mevlana Müzesi gibi cazibe merkezleri sayesinde her yıl yüz binlerce ziyaretçiyi ağırlasa da, sivil havalimanı eksikliği nedeniyle turizmden istenen payı alamıyor.
Yıllardır Süren Beklentiler Sonuçsuz
Konya’da sivil havalimanı projesi, yıllardır siyasilerin gündeminde. 2004 yılında AK Parti’nin dönemin milletvekili Mehmet Kılıç, Karapınar yolu üzerindeki Merdivenli köyü mevkisinde bir sivil havalimanı planlandığını duyurmuştu. Ancak aradan geçen 20 yılda somut bir adım atılmadı.
2010’da MHP Konya Milletvekili Mustafa Kalaycı’nın soru önergesinde de Konya’nın sivil havalimanı ihtiyacına dikkat çekildi. Kalaycı, “2023 yılı hedefleri arasında neden Konya yok?” sorusunu gündeme taşımıştı.
2016’da ise Konya Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği (KONESOB) Başkanı Ali Osman Karamercan, 15 Temmuz darbe girişimi sonrası sivil havalimanı ihtiyacının daha da acil hale geldiğini söyleyerek bir kez daha yetkililere çağrıda bulunmuştu.
“Konya’nın Eksikliği Ne?”
2017’de AK Parti Konya Milletvekili Ziya Altunyaldız, hava sahasının askeri kullanımına dikkat çekerek teknik aksaklıklar nedeniyle sivil havalimanı konusunun geciktiğini açıklamıştı. Ancak Konya’nın hava trafiği açısından bir sorun yaşamadığını da eklemişti.
Bugün gelinen noktada Kayseri ve Eskişehir gibi yakın illerin sivil havalimanlarına sahip olması, Konya’daki sivil toplum kuruluşları ve özel sektör temsilcileri tarafından büyük bir eksiklik olarak görülüyor.
Konya'nın Beklentisi Devam Ediyor
Konya, ihracat rakamları ve sanayi gücüyle Türkiye’nin önde gelen şehirlerinden biri. Ancak sivil havalimanı eksikliği nedeniyle hem iş dünyası hem de turizm sektörü şehir için büyük fırsatların kaçırıldığına dikkat çekiyor. Yozgat’a yapılacak havalimanı sonrası gözler bir kez daha Konya’nın yıllardır süren havalimanı hayaline çevrildi.
Konya, kendine ait bir sivil havalimanı projesinin hayata geçirilmesini beklerken, “Konya pisti yine pas mı geçti?” sorusu gündemdeki yerini koruyor.