"Ucuz etin yahnisi yavan olur!" başlığıyla yazdığı köşe yazısında Zaman Gazetesi Yazarı Günseli Özen Ocakoğlu, "Konya'da bir şeyler oluyor" ara başlığıyla giriş yaptı.
Ocakoğlu şu ifadeleri kullandı:
KEYİF ALINACAK BİR KONU OLMASA DA ÇOK MANALI
"Geçtiğimiz hafta Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından düzenlenen "Kadına Şiddete Hayır Hoşgörüye Evet" yarışmasının jüri üyesi olarak davet edilince iki hafta üst üste Konya'ya gitmiş oldum. Benimle birlikte Konya Reklamcılar Derneği Başkanı Doç. Dr. Hüseyin Altunbaş, İstanbul Reklamcılar Derneği Başkanı Aytül Özkan, Genna Reklam Ajansı Başkanı Selim Tuncer, Call To Action (C2A) Ajans Eşbaşkanı Ergün Erdem de jüri üyesiydi. 465 afiş değerlendirdik. Ülkemizdeki kadın nüfusun yüzde 40'ının şiddet gördüğü gerçeğinden keyif almasak da Konya Belediyesi'nin bu manalı çalışmasının bir ilk olmaması dileğinde bulunduk. Kısa film ve fotoğraf dallarındaki sonuçlar 15 Ekim'de Konya'da yapılacak bir törenle açıklanacak. Şimdi gitmesem olmaz! Demek ki yakın gelecekte bir Konya seyahati daha görülüyor. Başkan Doç. Dr. Hüseyin Altunbaş, bunca reklam adamı şehre gidince Mevlana Kültür Merkezi'nde Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek'in de konuşmacı olarak katıldığı "Belediyecilikte Model Şehir Konya ve Markalaşma" konulu bir panel düzenlemiş.
MARKASI OLMAK ÇOK BİLEŞENLİ BİR DENKLEMDİR
Cevabını aradığımız ise "Kentin nasıl pazarlanacağı?" Konuşmaları kısaca derledim; ürün markasıyla kent markası arasında pek çok benzerlik var. En temel unsur markaya duyulan güven. Tüketici ürüne, hemşehirliler kente güvenmek ister. Yabancı yatırımcı, güven ve istikrar ister. Şehrin güvenliği konusunda yeni yatırımcıya güven vermek gerekir. Kent markası olmak çok bileşenli bir denklemdir. Sadece yerel yönetimin çalışması yetmez. Şehrin STK'ları, üniversiteleri ve hepsinden çok da o şehrin sakinleri markalaşmaya destek olmalı. Şehrin markalaşacak değerlerinin bir envanteri çıkarılmalı. Tanıtım en önemli konulardan biridir. Gerçekleri yansıtıyor olması şarttır. Turizm, önemli bir tanıtım aracıdır ve marka elçilerini oluşturur. Ve markalaşmak uzun ve meşakkatli bir süreçtir.
KONYA'DA VAR OLAN YETERİNCE ANLATILAMIYOR
Kısa vadeli beklentiler içine girmemek gerekir. Başkan Tahir Akyürek, üstüne titrediği şehri hakkında söz söyleyen bizleri ve dinleyicileri sabırla dikkatlice dinledi ve Konya için yeni bir dönemin başladığını söyledi. Konunun Konya'da konuşulur hale gelmesinin bile gelinen noktayı gösterdiğini söyledi. Yapılan Konya algı araştırmaları şehrin pek çok artısını gösteriyorsa da genel kanaat, Konya'nın sıkıcı bir kent olduğu yönünde. "Oysaki şehrin her yanında pek çok etkinlik yapılıyor." diyor Belediye Başkanı Akyürek. Anlaşılan, var olanı anlatmak konusunda da yetersiz kalınıyor. Bakalım gelecek günlerde Konya kendini anlatmak ve marka şehrin gereklerini yerine getirmek için neler yapacak?"