Spor Toto Süper Lig’de geçtiğimiz sezonu üçüncü bitiren Atiker Konyaspor, sürdürülebilir başarı için dev bir adım attı. Yeşil Beyazlıların Aykut Kocaman liderliğindeki teknik ekibi, analizlerinde bundan sonra Opta’yı kullanacak. Dünyanın en büyük ayrıntılı spor veri sağlayıcısı Opta’nın kulüp müşterileri arasında Manchester City, Arsenal, Chelsea, Atletico Madrid, Borussia Dortmund, AS Roma gibi Avrupa’nın ünlü ve köklü kulüpleri bulunuyor. Süper Lig’deki başarısını en azından tekrarlamak, Avrupa Ligi’ndeyse iz bırakmak niyetinde olan Konyaspor, bu yolda Opta’nın da katkısını değerlendirecek. Medya kuruluşlarına da hizmet sunan Opta’yı Lig TV, Eurosport, BT Sport, BeInSport, CNN, BBC, Manchester United TV gibi yayın organları kullanıyor.
RAKİP ANALİZİ YAPILABİLİYOR
Premier League ve Bundesliga’nın resmi istatistik sponsoru olan Opta, dünyanın pek çok liginin yanı sıra, iki sezondur Süper Lig’i de analiz etmeye başlamıştı. Konyaspor’unkiler de dahil olmak üzere Süper Lig’deki tüm maçlar, özel eğitimden geçen data operatörleri tarafından İngiltere’de, karşılaşmalar devam ederken anbean istatistiğe dönüştürülüyor. Maçlarda topla ilgili her aksiyonun kayda alınmasıyla oluşan bu dev veri havuzu, bundan sonra Atiker Konyaspor’un elinin altında olacak. Veriler gerek maçlardan önce, gerekse de maçlar oynanırken rakip analizinde, futbolcuların performans değerlendirmeleri, oyun stratejisi oluşturma, scouting ekibine yön verme ve transfer edilecek oyuncuların belirlenmesinde değerlendirmeye tutulabilecek kapsamda.