Kia Ray Güney Kore'nin ilk seri üretim elektrikli aracı.
Otomobil aynı zamanda içten yanmalı modeliyle aynı üretim hattında monte edilen, dünyanın ilk elektrikli aracı olma özelliğini de taşıyor.
Kia Ray elektrikli araç, arka koltuğun ve kabin zemininin altında bulunan 16,4 kilovat-saatlik lityum iyon polimer batarya paketini kullanarak, 167 Nm tork üreten 50 kilovatlık elektrikli motora enerji sağlıyor. Bu çıkışla, 0-100 km/s hızlanması 15,9 saniye olan aracın azami hızı 130 km/s.
Ön tekerlekten çekiş araç benzinli modele göre 187 kilogram daha ağır.
Elektrikli motor yüzde 93 verime sahip ve Kia bunun segmentinin en iyisi olduğunu söylüyor.
Batarya paketinin 220 voltluk standart bir prizden tamamen şarj edilmesi altı saat sürüyor. Sadece 25 dakika süren hızlı şarj ile araç 140 km'lik menzile yetecek enerji depolayabiliyor.
Elektrikli aracın navigasyon sisteminde, ülke çapındaki yaklaşık 500 şarj istasyonu tespit edilebiliyor ve rota bu şekilde optimize edilebiliyor.
2013 yılına kadar Güney Kore'deki şarj istasyonu sayısının 3000'in üzerine çıkarılması planlanıyor.
Aracın diğer özellikleri arasında 20 km/s'nin altındaki hızlar için sanal motor sesi sistemi, yokuşlarda geri kaymayı önlemek için kalkış yardımı, ön ızgarada normal – hızlı şarja yönelik iki priz şarj bağlantısı ve frenden enerji kazanım sistemi sayılabilir. Kia yeni elektrikli aracını ihraç edip etmeyeceğini açıklamadı.