İSTANBUL (AA) - Morhipo.com kullanıcıların aradıkları ürünü kolayca bulabilmelerinin yanı sıra her aşamada doğru şekilde yönlendirilmeleri konularında Google’dan tam puan aldı ve kullanıcı deneyimi sıralamasında Türkiye’deki en iyi üç siteden biri seçildi.
Morhipo.com açıklamasına göre, Google, Emea (Avrupa, Orta Doğu ve Afrika) Bölgesi'nde 15 ülkeden toplam 465 sitenin kullanıcı deneyimi stratejilerini mercek altına aldı.
Perakende sektöründeki hız ve kullanım kolaylığını belirten kullanılabilirlik skorlarına bakıldığında Morhipo.com yüzde 76’lık oranıyla Türkiye’de en iyi performansa sahip ilk üç marka arasına girmeyi başardı. Türkiye’deki perakende sektörünün genel ortalaması ise yüzde 65 olarak belirlendi.
- İki dalda tam puan
Google raporu, tüm markaları ayrıntılı şekilde ve farklı kategori başlıkları altında da değerlendirdi. Otomatik tamamlama, yazım düzeltme ve sonraki adıma başarılı bir şekilde yönlendirme konularını kapsayan "bulunabilirlik" kategorisinde Morhipo.com yüzde 100 başarı gösterdi.
Aynı zamanda, kullanılan indirimlerin ve ödenmesi gereken tutarın net bir şekilde açıklanması ve kullanıcının her aşamada kolay şekilde yönlendirilmesi özelliklerinin incelendiği “dönüşüm” kategorisinde de Morhipo.com, yüzde 100’lük başarı puanı ile sınıfının en iyi markası konumuna yerleşti.
- "Google Performance X’ten aldığımız destekle mobil uygulamamızın görünümünü geliştirdik"
Açıklamada konuya ilişkin değerlendirmelerine yer verilen Morhipo.com Genel Müdürü Şule Kuban, perakende sektörü için kullanıcı deneyimi stratejilerinin önemine dikkati çekerek, şunları kaydetti:
“Amacımız, koşulsuz müşteri mutluluğu ilkesiyle her müşteri için kişiselleştirilmiş en iyi kullanıcı deneyimini sunmak. Operasyonel kararlarımızı almadan önce mutlaka müşterilerimizin neye ihtiyacı olduğunu belirliyoruz. Kullanıcı deneyimini iyileştirmek için veri odaklı tasarım kullanıyoruz; kullanılabilirlik testleri, kullanıcı yorumları ve a/b testleri önemli UX kaynaklarımızdan bazıları. Sitemiz üzerinde gerçekleştirdiğimiz hızlı ödeme seçeneği ve kargo sayfaları gibi geliştirmeler geçen yıla oranla sadık müşteri sayımızı yüzde 14 oranında artırmamızı sağladı.
Google Performance X’ten aldığımız destekle mobil uygulamamızın da görünümünü geliştirdik, bu sayede dönüşüm (CR) oranlarımızda da 1,8 kat başarı yakaladık. Ana hedefimiz müşterilerimize modayı en hızlı ve kolay şekilde ulaştırabilmek. Bunun için kullanıcı deneyimimizi sürekli geliştiriyoruz."
AA