Oto üreticileri, ABD ve AB'deki yavaşlayan otomobil piyasasindaki açığı kapamak için dünyanin en büyük oto fuarına, Pekin'e üşüştü.
Satılan her dört araçtan üç tanesinin alıcısının ilk defa araç sahibi olduğu Çin'deki insanlar iki tekerlekten dört tekerleğe geçiyor.
2010 yılında Çin'de 16.5 milyon araç satıldı. Bu rakam 2009 yılında 7.56 milyon adetti. Amerika ve Avrupa üreticilerin iştahini kabartan dünyanın bu en büyük otomobil pazarı son on yılda satışlarını beş kat arttırdı. 2011 yılında ise satışlar, hükümetin teşviklerde yaptığı azaltmayla parallel olarak sadece yüzde 2.5 artarak 18.5 milyon adete ulaştı.
GM, Ford, Toyota, ve Volkswagen üretim tesislerinin kapasitesini artırmak için karlı kontrat peşindeler. GM'in son 12 ay içinde satışlarını yüzde 11 artırdı. Audi'nin satışları 2012 'nin ilk çeyreğinde satışlarını yüzde 40 büyüttü. BMW'nin geçen yılki tüm satışlarının yüzde 17'si Çin'de gerçekleşti. Daimler önümüzdeki yıllarda Çin'de 3 milyar dolarlık yatırım yapacak. Ford'da bu akımın gerisinde değil.
Bu yarışa rağmen şirketler satışlarını artırmak için kıyasıya rekabet içindeler. Mesela Mercedes alıcıları ikna için yüzde 25'e yakın iskonto dahi uyguluyor. Küçük hibrid'den dev dizel araçlara kadar 120 yeni modelin tanıtıldığı fuarın yüzbinlerce ziyaretçi tarafından ziyaret edilmesi bekleniyor.