Pastore, Maserati'nin geçen yıl, 2 bin tanesi GranTurismo modeli olmak üzere toplamda 4 bin adet otomobil sattığını belirtti.
2009 yılında Maserati'nin 11 milyon avro civarında kar ettiğini hatırlatan Pastore, geçen yıl dünyada yaşanan ekonomik krize rağmen, bu tarz otomobil üreticilerinin tersine hem ciro hem de satış adedi olarak geçen yılı başarıyla geçirdiklerini kaydetti.
Geçen yıl Maserati'nin satışlarında Quattroporte ve Maserati GranTurismo modellerinin yüzde 50-50 satışlarda pay sahibi olduğunu belirten Pastore, 2007 yılında Quattroporte'nin otomatik versiyonunun çıkmasıyla birlikte GranTurismo versiyonunda sağladıkları başarıyı Quattroporte modeli ile de desteklemiş olduklarını anlattı.
Pastore, bu yılın ilk 3 ayında, hedeflerinin yüzde 12 üzerinde bin 205 adet satışa ulaştıklarını ifade ederek, 2009 yılındaki 3 milyon avroya karşılık 2010 yılının ilk 3 ayında 4 milyon avro civarında bir ticari kar elde ettiklerini dile getirdi.
Bununla birlikte 2010 yılının 1. çeyreğinde Maserati'nin 127 milyon avro gelire ulaşacağını ve 2009 yılının aynı dönemine göre yüzde 10,4 artış sağladığını belirten Pastore, bu artışın önemli ölçüde, markanın satıldığı tüm pazarlarda başarılı olan ve Türkiye'de de satışına başlanan yeni GranCabrio'nun mükemmel performansından kaynaklandığını belirtti.
TÜRKİYE'YE DAHA FAZLA OTOMOBİL
Pastore, ''Lüks otomobil pazarının şu iki yıllık dönemde stabil kalacağı ve aynı oranda devam edeceğini düşünüyorum. Ancak 2012 yılı itibariyle tekrar yukarı yönlü bir hareketlenme yaşanacaktır. Özellikle Türkiye'deki lüks otomobile olan ilginin yüksek olması ve FerMas'ın üstün başarısı ile Türkiye'de satışlar çok iyi gidiyor. Bu da Türkiye'de lüks otomobile karşı oturmuş bir karakter olduğunu gösteriyor. Tüm bu gelişmeler kısmen de olsa bize krizin biraz yumuşadığını gösteriyor'' diye konuştu.
Tofaş çatısı altında Ferrari ve Maserati markalarının distribütörlüğünü yürüten Fermas Oto'nun, Türkiye'de beklentilerinin üzerinde bir başarı elde ettiğini bildiren Pastore, FerMas Oto'nun ilk 4 aydaki satışlarının, yıllık hedeflenen satışları yakaladığını anımsattı.
Pastore, bu durumdan çok memnun olduklarını ifade ederek, ''Önümüzdeki günlerde kota artırımı için FerMas ile görüşeceğiz. Türkiye'ye kota artırımına sıcak bakıyoruz. Türkiye'ye daha fazla otomobil verebiliriz '' dedi.
Maserati'nin ekonomik krizden dolayı müşteri profilinde net olarak bir değişiklik olmadığını dile getiren Pastore, geçen yıl dünyada yaşanan ekonomik krize bağlı olarak, insanların beklemede kaldıklarını, satın alımlarını ertelediklerini, ancak bu yıl ekonomik krizin etkilerini azaltmasıyla birlikte tekrar harekete geçtiklerini anlattı.
Giuglo Pastore, Türkiye'de de lüks otomobil pazarında ciddi gelişmeler olacağını belirterek, Türkiye'deki lüks otomobil pazarındaki gelişmelerin dünyaya paralel olarak 2012 yılından itibaren daha da artacağını öngördüklerini bildirdi.
''LÜKS YENİ KOMPAKT MODELE İLİŞKİN ÇALIŞMALAR DEVAM EDİYOR''
Maserati olarak vermiş oldukları hizmetin, bütün markalardan kendilerini ayırıcı özelliklerden bir tanesi olduğuna işaret eden Pastore, satıştan sonraki hizmet ve servis anlayışlarının kendilerini rakiplerinden farklı kıldığını belirtti.
Pastore, Maserati'nin günlük kullanıma elverişli ve tamamen kişiye özel 4 binin üzerinde kombinasyonu olan, daha sofistike ve günlük kullanım için daha elverişli olduğunu anlattı.
Bunun yanında Maserati'nin, sportifliğinden ve karakterinden ödün vermeden bunu güzel bir dengede sağlayabilen bir otomobil olduğunu ifade eden Pastore, Maserati ile Ferrari'nin birbirini tamamlayan iki marka olduğunu vurguladı.
Pastore, ''Maserati'ye ciddi yatırımlar yapılıyor ve bu yatırımlar önümüzdeki dönemde ciddi etkilerini gösterecek. Tabii ki yeni modellerle bakış açımızı değiştirmeyeceğiz. Yeni modeller mutlaka aramıza katılacak. Yeni bir lüks kompakt modele ilişkin çalışmalar devam ediyor ama bu çalışmalarla kendi çizgimizi asla değiştirmeyeceğiz'' diye konuştu.